tirsdag 12. februar 2008

Et lite teigsøk/overvær....

Jeg kom til Sviland 3 kvarter før avtalt tidspunkt. Dermed fikk hundene en halvtimes tur først, og så fikk Kahrma og Dewey søke litt etter godbiter, mens vi ventet på at de andre skulle komme. Tara måtte vente i bilen.

I dag valgte "husmorgjengen" å trene teigsøk/overvær og spor. Vi var 3 stykker som trente.

Vi startet dagen med å gå ut hvert vårt spor, utstyrt med GPS..... Jeg gikk ett kilometer langt spor for Athena, Kristin gikk for Snuppa og Krissi gikk ett 400 meter langt spor for Dewey.

Tara var første mann, og hun skulle gå sitt aller første teigsøk. Hun fikk den høye skogen ved gården som teig. Krissi, Kristin M og en sekk ble lagt ut. Tara fant sekken først. Kom fint med løsbittet og ville ha belønning for det. Hun ble litt forvirret da jeg sa "vis", men siden jeg fulgte på, fant hun fort igjen sekken og fikk belønningen sin der. Virket fornøyd med seg selv. Så skulle vi søke videre, og jeg så med en gang at Tara ville ta spor - noe som jo egentlig er kjempebra! Men siden det nå var overvær hun skulle drilles i, valgte jeg å rope på henne, slik at jeg fikk henne vekk fra sporet. Etter en kort stund slo hun skikkelig og fant Krissi med favorittleken (skinfilla). Tara meldte fint med løsbittet og fikk gå på påvisning. Herfra fortsatte vi videre, til Tara også fant Kristin. Denne gangen måtte hun melde med fastbittet (jeg fant ikke flere løsbitt i bilen - vet jeg har minst 2 til....). Kristin sa apport 2 ganger og dunket litt i bittet, og da koblet Tara at det var det hun skulle ta. Ellers flott melding, påvisning og lek med nye pipeleker, som hun hadde vunnet i agility. Er kjempefornøyd med økta, - og det virket det som Tara også var :-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tara var knallflink i dag, spesielt at hun meldte på sekken. Ikke verst når hun ikke har trent spesielt mye på det! :) Kanon!!

Kristin M sa...

Ja, hun var flink. Når en tenker på hvor kort tid hun har trent med oss. Og at det var hennes første teigsøk.