torsdag 14. februar 2008

Litt lydighetstrening med Dewey

"Lille" Hudini klarte ikke å komme seg ut av IPO-selen til Tara i går. Jippi!!!

Som belønning fikk han lov til å gå tur og trene helt alene med mamma, - i ca. en time :-)

Vi gikk bare ned ved båthavna der de driver å bygger. Trente litt lydighet. "fri ved fot", "stå under marsj" og "dekk fra holdt". Var de øvelsene vi konsentrerte oss om i dag. Må se til å bli ferdig med klasse en nå, så vi kan komme oss videre oppover i klassene.... - og da må vi nødvendigvis også melde oss på i en konkurranse - eller fler...... ;-)

Øvelsene gikk bra, men så var det jo ingen forstyrrelser heller her....., - tror jeg må begynne å gjøre det litt vanskeligere for han nå.

Etterpå la jeg Dewey i "dekk og bli", og så tråkket jeg opp ett lite felt til han, der jeg "mistet" 5 gjenstander. Dewey fikk så hente dem, og fikk masse belønning. Han virket fornøyd på alle måter da vi var ferdige.

Har i grunnen bare to ting å påpeke, og det er at Dewey ikke kom inn med den første gjenstanden han fant. Han valgte å la den ligge til seinere :-( resten av gjenstandene var det ingen sånne problemer med. Ellers hadde han også en liten tendens til å tygge litt i går, - så det må nok trenes på. Har ikke hatt det problemet i det hele tatt før, hemmmm..... - Ka e de nå eg har gjort galt.....??

Jeg trener fortsatt med små gjenstander, - stort sett. Tror ikke størrelsen har noe å si likevel. Får variere litt av og til - for sikker hets skyld...

Ingen kommentarer: