torsdag 14. februar 2008

Rundering i mørket

Etter å ha vært på tur med Dewey ble middagen slukt (Einar hadde lagd middag!!) og jeg kjørte etter fartsgrensen hele veien og kom til Sviland 17.55. Der var vi 5 mann som hadde møtt til trening.

Frode D forsvant ganske fort, siden han hadde lagt ut ett felt tidligere som han skulle ta.
Da var vi 4 igjen til å rundere. Tara var 3 mann ut i mørket.... Jeg hadde valgt den lange runderingsløypa og hadde lagt ut 3 figuraner. Startet med å sende på høyre side, der lå Bjørn. Tara gikk litt for kort og fant han ikke. Valgte å sende på nytt og nå hadde hun ett flott slag med funn. Fin melding og påvisning.

Så skulle jeg sende på Kai-Erik og Kristin (de satt sammen). De satt litt før der jeg trodde, og Tara måtte derfor gjennom "helveteskrattet" hvis hun skulle rett ut. Derfor ble det ett rart slag, - virket også som om bekken var en hindring??? (ligner ikke Tara). Jeg måtte i alle fall sende på nytt 2 ganger, og jeg kjente motivasjonen MIN dalte......, men så plutselig hadde hun ett nydelig langt og fint slag. Hun trakk først frem og så tilbake, - og gjorde funn. Ikke helt ønskelig at hun trekker bakover, men resten var veldig bra. Hun kom inn med melding, - hadde vært litt forsiktig ute hos figurantene, men hun hadde ikke nølt hverken med å komme bort eller med å ta meldingen. Jeg hadde egentlig bare tenkt å ha ett funn med to figuranter, - men valgte nå å få ett til. Derfor trakk de frem.

Neste sending var på Bjørn igjen. Jeg hadde problemer med å finne eksakt hvor han var, - så igjen ble det blindslag på Tara. Men for ett blindslag!!! Hun gikk langt og og søkte nydelig, - jeg hadde problemer med å kalle henne inn (visste det ville komme...), og selvfølgelig hadde jeg klart å bryte henne rett før hun fant figuranten - surt, men BARE min skyld! Så da Tara kom fikk hun masse ros (hadde ikke med hverken gode godbiter eller leke FY MEG!!!!) og maaaange frolic. Jeg merket også at Tara var litt skvetten, hun reagerte på ett eller annet da jeg skulle belønne henne.

Valgte så å sende på andre siden igjen. Nå fikk hun ett fint langt slag med funn. Hun stjal bitefilla fra figurantene og ville til bilen med den. Typisk henne når hun har fått nok. Så det var nok mentalt belastende på henne dette. (Nytt og mye vanskeligere terreng, mørkt og to figuranter - alt på en gang...) Fikk henne tilbake til figurantene, og hun fikk godbiter som belønning. Hadde sluppet filla på veien ut mot figurantene igjen, men hun fant skinnfilla på vei inn og ble stilt opp for å finne Bjørn. Nå hadde Kai-Erik overtatt styringen slik at Tara skulle få ett flott slag som avslutning, - noe det også ble. Bjørn lekte henne inn.

Huff. Jeg var nok ikke snill med Tara i går. Det ble nok i meste laget med belastninger. Det som er bra er jo at hun taklet det, - men det hadde ikke vært nødvendig av meg å gjøre tingene fullt så voldomme. Gjett om hun skal få kjekke figuranter og påvirkning til lørdag!! Så nå er dere forberedt :-)

Ellers mistet jeg ett løsbitt på veien ned til bilene. Det ligger nok langs veien på venstre side når man går oppover. Blir glad hvis noen finner det - særlig hvis jeg også får det igjen ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det er ikke lett å vite på forhånd hva som vil være greitt eller ikke. Men det høres ut som Tara fikset det ganske greitt likevel. :)
Jeg har flere løsbitt liggende, skal ta med noen til deg på tirsdag. Noen har også reflekstape på, slik at det er enkelt å se i mørket.

Tone sa...

Tara fikser jo mye ser det ut for :-)

Men ikke glem at hun nettopp har begynt å trene på mye av dette.

Det er veldig forsterkende for fører å gå fort frem, spesielt når det går bra.
Men allikevel lurt, tror jeg, å ikke trene på flere nye momenter i en og samme økt ;-)

Anonym sa...

Jeg synes dere har kommet langt på veldig kort tid! Flinke er dere! I går så løste Tara det hele fint - uten hjelp (og det var nok mange nye momenter på en gang). Så jeg synes ikke du skal ha så altfor dårlig samvittighet! Men som Tone sier... Det kanskje lurt å ta et steg om gangen :-D