søndag 2. mars 2008

Søndag....

Fylte bilen med hunder, og kjørte Maia på Åsen i halv ni tiden i dag. Maia skulle ha agilitykurs sammen med Marit.

Så kjørte jeg til Ramsvik der jeg slapp alle 3 hundene. De fikk løpe og rase fra seg før jeg lot dem søke litt etter gjenstander som jeg hadde sluppet rundt omkring. Alle 3 kom faktisk med gjendstander. Tara virket som om hun skjønte minst - hemmm. Til og med Kahrma markerte en gang, og da det resulterte i belønnig kom hun for aller første gang inn med en smokk, - såå søt ;-)

Etterpå kastet jeg ball med dem, og da jeg ville ta en pause, stupte de alle 3 i sjøen...

Gjentok det samme en gang til og da vi hadde holdt på i ca. 3 kvarter, valgte jeg å gi meg. Det var latmanstrening i dag, men siden jeg verker sånn i foten etter treninga i går, synes jeg at jeg kunne tillate meg det. Hundene skulle også gå respitt seinere i dag, så litt får de jo gjort.

Mens Maia og Eivind var på respitt med hundene satt jeg og koste meg med dataen. Innimellom gjorde jeg litt fornuftig.., som å leke "rørlegger" da alt vannet fra oppvaskemaskinen plutselig fløyt ut over hele kjøkkenet. Surt. Alltid skjer slike ting når jeg er alene hjemme!!! Det var bare å tørke opp og å sette sammen rørene igjen. De hadde falt fra hverandre. Vet vi skal ha nytt kjøken snart, men sååå gamle at de detter fra hverandre, skulle de ikke være.... Virket i alle fall etterpå og det var jo bra :-)

Hverken Maia eller Eivind virket fornøyde med respittresultatene da de kom hjem, Kahrma tok tunnellen to ganger, for å søke etter godbiter som lå igjenn inni den etter kurset.... Hun hadde også noen riv... Dewey tjuvstartet og var som vanlig "Bajas" noe som resulterte i disk og en noe sur Eivind.... Tara hadde en feltfeil, men resten var visst bra. Løye det at hun nesten alltid skal hoppe over feltet på mønet.....

2 kommentarer:

Kristin M sa...

Du må bare passe godt på foten din, slik at du snart blir god i den. Tara var veldig flink på hoppløpet idag, hun demper litt når matfar blir litt sint i stemmen.Da går farten litt ned.
Si ifra når du orker tur igjen, eller vi kan treffes på banen.

Ghita sa...

Jeg er klar for forsiktig trening og tur. Samme når - på formiddager.