tirsdag 6. mai 2008

Elleville Tara!

Etter en 2,5 times tur med Kahrma og Dewey, rakk jeg så vidt miljø-treningen med Tara. Tara hadde forresten fått en god times tur i gatene sammen med Maia og Benjamin. - Men det ble ingen miljøtrening denne mandagen, for huset i postveien var revet. Derfor bestemte vi fire fremmøtte: Nina, Ritva Aud og jeg, oss for å dra på Dale og heller trene litt "vanlig" der.

Tara var siste man ut. Hun var ellevill. Jeg klarte nesten ikke holde henne oppover midtlinja. Hun dro som en gal. Jeg ville starte med blindslag, noe jeg også gjorde. Tara heiv seg ut i runderingen før jeg fikk av henne lina, så hun fikk seg ett nykk …., men det så ikke ut til å bety noe. Tara for ut, men gikk veldig skeivt og kort, derfor kaldte jeg henne inn og sendte på nytt. Fint slag. Mens Tara var ute kom det en mann med 3 – 4 barn opp midtlinja, derfor måtte jeg jobbe hardt for å få Tara inn til meg, men hun kom i full fart, så det ble en fin passering. Nå var det meningen at hun skulle finne Aud, noe hun ikke gjorde. Tara gikk ikke langt nok ut. Ser ut til at hun har en bariere når terrenget blir litt ufremkommelig, så jeg burde hatt lydpåvirkning her. Må huske det til neste gang!

Aud sa hun ville trekke frem, derfor dro jeg Tara med meg på midtlinja og sendte litt lengre fremme. For seint oppdaget vi at det var ett spørsmål , dermed ble det nok ett blindslag på Tara. Nå løp Ritva ut for at Tara skulle få funn. Denne gangen gikk alt heldigvis bra. Funn igjen på Aud, men her hadde Tara problemer fordi bringkobbelet hadde hengt seg opp, Aud løsnet det og Tara kom fint med melding. Avsluttet med ett fint slag på Ritva, som lekte Tara inn til meg. Godt fornøyd, ikke minst fordi Tara gallopperte inn til meg med meldingen.

Ingen kommentarer: