torsdag 15. mai 2008

Hm…., dette var rart…..

Etter å ha slappet helt av på mandag, og ”bare” fått en 2 timers ”fri-tur” tirsdag, trodde jeg Tara ville vært full av energi denne onsdagen. Men neida! Her var det trav og lunting hele tiden, og jeg aner ikke hvorfor.

Jeg ville starte med funn på de to første slagene, men allerede på første slag skar det seg. Tara kom inn uten melding, men hun hadde vært langt av gårde - og jobbet bra, så jeg valgte å ikke sende på nytt. Det jeg derimot gjorde var å sende på motsatt side. Her fikk Tara ett fint funn på Gro Elin. Så var det nytt funn på Hugo, etter å ha søkt gjennom hele skogen først….., så funn på Gro Elin og Aud etter enda ett langt fint slag. Tara talte figurantene først - før hun tok bittet (fortalte figurantene meg ;-). Nytt funn på Hugo (også her lagt slag, og på bevegelig figurant). Hugo måtte derfor hjelpe henne litt. Til slutt ble det funn på Gro Elin og Aud igjen. Denne gangen kom funnet fortere.

Planen min hadde vert 2 funn og så ett par blinde, før det igjen skulle være noen funn. Men fordi Tara hadde så lange fine slag, meldte kjempefint, og ikke virket i form, valgte jeg å ikke kjøre mer blindt på henne enn det som kom naturlig.

For Tara virket virkelig ikke i form. Dette fortalte jeg til Eivind da jeg kom hjem, og han sa at hun hadde vert sånn hele helgen også, - så jeg lurer på om det kan være den brå varmen som påvirker henne sånn. Eller er det fordi hun har drukket vann som ikke er bra…. Vi fikk vite at det var trøbbel med drikkevannet i dag E.Coli-bakterie. Veldig gøy å koke alt vannet både til mat, drikke og tannpuss til 8 mennesker og 4 dyr….

Uansett årsak, så gjorde jeg også noen feil. Jeg glemte å brife figurantene i hvordan jeg vil ha leken med Tara, og vi brukte ikke radio. Derfor fikk jeg ikke støttet Tara når hun gjorde funn (noe jeg jo har sett er utrolig viktig for henne på nåværende stadie). Så dumme, dumme meg .

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann
Håper Tara er i bedre form. Men da jeg så av henne ute som figurant så søkte hun veldig godt, og hadde lange fine slag, så det var bra. Men nå så ikke jeg så mye til hva som skjedde på midtlinjen og hvordan farten var der, bortsett fra de to første slagene da, og de var jo bra fart på?. Da hun fikk fert av oss ute i terrenget kom hun iallefall i fin fart bort til oss. :-)

Ghita sa...

Takk :-) Følte meg faktisk litt hjelpeløs uten radio ;-) Ante jo ingenting om hva som skjedde ute hos figurant. Bra det var fart der i alle fall. Det var kanskje det at Tara brukte så lang tid som medførte at jeg trodde hun gikk seint.....? - Og farten var laverer inne på/ved midtlinja enn jeg ønsker. Syntes hun hadde så fin fremgang, derfor var det et tilbakeskritt - for meg ;-)

Anonym sa...

Du får se om det skjer også neste gang du runderer, eller om det hadde noe med formen å gå gjøre. Hvis det gjør det så får vi slå hodene sammen å tenke litt. Kanskje hun rett og slett trenger noen tomslag for å løpe seg opp ???