torsdag 19. juni 2008

Bedre med litt trening - enn ingen trening….

Det ble en kort treningsøkt på Tara og meg denne onsdagen - men bedre med litt trening enn med ingen trening ;-)

Jeg er ikke i form for tiden, det har nok vært litt for travelt i det siste, og det sammen med væromslaget er egentlig en katastrofe – for kroppen min. Ryggen låser seg til tider helt sånn at beina svikter under meg. Nok om det.

Tara fikk ett kort spor på ca 250 meter som Kristin M la ut. Jeg ville at det skulle ligge max en time og at Kristin skulle være i slutten. Det var regn og veldig vått ute, men ikke kaldt.
Vi gikk sporet ganske nøyaktig etter en time. Sporoppsøket startet på barmark, og det gikk veldig bra. Tara slo nydelig på sporet og fant med en gang en sporgjenstand – akkuratt som jeg ønsket :-) Men så ble jeg usikker for Tara durte i vei mot høyre. Helt sikker på spor, - men var det Kristin sitt spor?? Hun stoppet av seg selv, sirklet og gikk så mer ”riktig vei” (etter mitt hode….) Nå valgte jeg å bare henge på. Jeg tror nok Tara var av noen ganger, - det virket sånn, men hun jobbet seg fint inn igjen. Noen ganger gikk vi ”feil vei” etter min mening, - men i ettertid tror jeg likevel det var riktig ;-) Da vi var nesten ved slutten ble Tara veldig usikker, for her hadde Kristin gått litt på en sti. Jeg valgte derfor å gå lengre ned i terrenget, og hadde så tenkt å krysse oppover, for å se om hun fant igjen sporet. Vi kom ikke så langt, før hun slo fint og durte i vei. Tempoet økte, men det var lite drag i lina. Plutselig var Tara fremme ved Kristin, og da forsøkte hun å melde :-D Veldig bra. Det ble lek og masse belønning hos Kristin.

Tara hadde ikke funnet den andre gjenstanden til Kristin, den lå i noe høyt gress, sa hun. Jeg er som sagt veldig usikker på om Tara gikk hele sporet eller ikke, men sånn som Kristin sa hun hadde gått, så stemte det bra med Tara sitt sporvalg. Jeg må uansett være fornøyd. Tror ikke Tara har gått spor i vått terreng før – så det i seg selv var jo en utfordring.

Ingen kommentarer: