torsdag 26. juni 2008

LP trening

Stjal meg til en god treningsøkt med Dewey tidlig i går morges. Den gangen dagen fortsatt var ung og jeg hadde hele dagen å ta av……

En god time trente vi på klasse 1 og 2 øvelser. Dewey var veldig flink og konsentrert. Selv da jeg terpet en del, jobbet han knallbra. På slutten var han ganske sliten, - men det var aldeles ikke rart, jeg hadde ikke gitt han mange pauser i løpet av økta.

Dewey trenes jo stort sett på tegn nå, og da er det lite bjeffing ute og går. Veldig kjekt at teorien min stemmer :-) Jeg mener jo bestemt at Dewey svarer meg når jeg snakker til han, og at han uttrykker seg mye med lyd. Merkes veldig godt når jeg stiller spørsmål, - da er det ingen som helst tvil om at han svarer ;-)

Han må konsentrere seg mer om det vi holder på med når jeg ikke prater, - bare gir han tegn. Så at dette er det riktigste for han, er jeg ikke i tvil om. I alle fall i lydigheten der det ikke er lov med lyd…..

Det vi hadde problemer med i går, var faktisk innkalling med stå. Hm, det var en av øvelsene jeg trodde var i boks….. – Resten av øvelsene er jeg ganske fornøyd med, selv om det selvfølgelig trengs mer trening ;-)

Alle hundene fikk også en god økt med agility på kvelden. (Jeg rakk ikke NRH-treninga :-( og Dewey er nå rykket opp til klasse 3 i respitten, - det betyr at han nå må være veeeldig god hvis han skal vinne ;-)

Ingen kommentarer: