onsdag 11. juni 2008

På feil lag…..

I dag tidlig trente jeg hundene litt i hagen. Bare tull. Drev og shapet litt atferder, mens jeg ventet på at sporoppsøkene jeg hadde lagt til Tara skulle bli litt gamle. – Jeg glemte tiden og de ble mye eldre enn jeg hadde tenkt. Det gikk heller ikke videre bra. Tara fant slutten i begge sporene, men det var ikke noen bra sporoppsøk ;-( Derfor grudde jeg meg til treningen nå i kveld…..


Tydelig at jeg har litt mye å tenke på for tiden, for jeg har sjekket terminlista 2 ganger i dag – og likevel klarte jeg å komme på feil lag….. Dukket opp på Sviland 3 min over 18.00 og der var det jo ingen av ”mine” lagkammerater….. De som var der, var likevel greie med meg og jeg fikk trene med dem (siden det likevel skulle være nok folk på mitt lag – bare 2 hadde meldt avbud. - Sorry til lagkammeratene mine for "sviket" mitt).

Først var jeg så heldig å få være med på egnethetstesten til Passopp, en ”søt liten” rotweiler gutt ;-) Så fikk jeg være med på meldingstrening med Bina, og til slutt hjalp jeg Ola og Cleo(?) med halsmelding.

I mellomtiden hadde Sven Magnus gått ut ett spor for Tara og meg på ca. 300 meter. Det eneste jeg hadde ønske om, var en tidlig gjenstand i sporet og sløyfe i starten.

Sporet ble 5 kvarter før vi gikk det – litt lengre liggetid enn jeg hadde tenkt. Men etter å ha vimset litt rundt i starten, tok jeg regelrett ned sløyfa og lot Tara lukte på den, før jeg sa ”søk spor” dette fordi hun virker som om hun ikke vet hvilket spor hun skal følge….. (og ja, jeg er sikker på at det er mange spor på Sviland….) Ganske riktig. Tara satte nesa i bakken og fant en gjenstand ikke lenge etter. Nå var JEG kjempeflink! Jeg lot Tara jobbe og bare hang på. Der jeg så at hun var av sporet, eller sleit litt stod jeg bare og ventet. Er fornøyd med meg selv ;-) Tara jobbet knallbra i dag. Hun fant ganske visst ikke slutten, men jeg vet hvor hun gikk av, og her var nok jeg litt skyld i det også – tror jeg…., for Tara viste tydelige tegn på at hun ville inn i granskogen igjen, men vimset litt, og derfor kaldte jeg henne tilbake for å prøve å finne sporet på nytt. Da hun ikke lenge etter fant en gjenstand, trodde jeg vi var på sporet igjen, - men det var tydelig ett annet spor…. (for vi fant enda 2 gjenstander der – som ikke var Sven Magnus sine….)
Dermed ble det ingen slutt på Tara, men hun fikk god belønning på alle gjenstandene (hun plukket 9 totalt!!) To mistet vi igjen – så de vet jeg ikke om var Sven Magnus sine eller ikke, glemte å spørre……; en plastikboks (type vitaminer el.l.) og ett stort stykke papp – den første gjenstanden vi fant. Uansett er jeg ”himla glad” fordi Tara plukket så mange gjenstander i sporet, noe hun ikke har gjort før.

Da vi var ferdige var Sven Magnus så snill å hente slutten for meg, så den gikk heller ikke tapt ;-)

Ingen kommentarer: