lørdag 26. juli 2008

Hot summer!!

Da er varmen satt inn – også her. Og da er jeg, som den løven jeg er, ganske bedagelig annlagt….. - jeg trives dårlig i varmen – bare med vann i nærheten (til avkjøling) kan jeg fungere noenlunde….

Det samme ser ut til å gjelde hundene. De rikker seg nesten ikke i varmen, Dewey peser bare vi går en liten tur, så noe trening å snakke om blir det ikke her i gården. Har vært nede ved sjøen og latt dem få svømme litt, - så er det fysiske behovet i alle fall ivaretatt.

Men Dewey trenger mental trening også – som jeg sikkert har skrevet mange ganger nå. Så da Einar kom hjem fra en uke i England i går, og ga meg en presang - var Dewey lynkjapp til å ta pakken fra meg. Den skulle tydeligvis han sjekke først. Selvfølgelig tok jeg den fra han igjen før jeg pakket opp, men igjen kom han og sneik seg forsiktig til å ta tak i pakken, for å ta den med seg igjen. Jeg er ganske forundret over den oppførselen hans, han har aldri gjort det før, og så vidt jeg vet er han heller ikke belønnet for det. Mulig han prøver å få meg til å belønne han igjen, han plukker jo ting og kommer med til oss – særlig når han kjeder seg. Har bare aldri før opplevd at han har tatt noe fra oss før…. Uansett, det uskyldige blikke han satte opp, viser i alle fall at han ikke mente noe vondt med det ;-D

Ellers har Dewey nå oppgaven som ”vokter av hoveddøren” – og den oppgaven har han valgt selv. Han trives best ved inngangspartiet, selv om vi alle sammen er bak i hagen. Det rare er at han er blitt mye ”vennligere” mot fremmede folk etter at han startet med dette. Nå kan nesten hvem som helst komme helt inn og hilse på han uten at han verken hopper eller bjeffer i det hele tatt. Rart!

Tara ligger strekk ut. - Hun har endelig (etter snart 2 år!) fått løpetid, og da er hun helt vekke. Hun vil bare ligge og sove og få være i fred, noe hun også stort sett får lov til. Så nå bor Tara i bilen…..

Kahrma er den som ser ut til å klare seg best. Hun sover når hun får lov til det, men er også med på ”hyss” når anledningen byr seg. Det er forresten Dewey også ;-) Så de to har seg gjerne en liten "rapptus" om kvelden.

Ingen kommentarer: