lørdag 19. juli 2008

Hovedkurs midtnorge 2008, kortversjon…..

For de som ikke er så interesserte i detaljer, kan jeg kort fortelle at vi har hatt en fin og lærerik uke. Jeg ante ikke at Tara og jeg kan så mye som vi faktisk kan :-D Vi gjenomgikk B-Ukas arbeid, med glans (sa instruktørene våre; Karen Sofie og instruktørlærling, Anetth) Pga. instruktørlærlingen, fikk Tara og jeg også prøvd oss på ”prøvefelt” og ”prøve-rundering” på B nivå. Kjekt å ha prøvd ;-) Vi taklet det bra ;-)

Det vi må øve mer på er å komme fort i gang med feltsøk. Tara bruker en del tid på grovsøk, - og det er det ikke alle instruktørene som er like begeistret for. De mente at hun ikke søkte! Hallo!!! Da kjenner de ikke Tara!! - Hun fant likevel 3 gjenstander i feltet innen tiden var ute, dette til tross for at Tara var fullstendig utslitt denne dagen. Tips om hvordan vi skal klare å komme fort i gang med ”finfeltsøk” mottas med takk ;-)

Når det gjelder rundering er det bare mer erfaring og kondisjon som må til (tror jeg…) Det var 31 varmegrader i skyggen da vi tok prøve B-prøven, så etter 300 meter var Tara pest og tiden brukt opp….., derfor ble vi stoppet.

Kjekt reisefølge hadde vi også, for ikke å snakke om romkammeratene som vi fikk en god tone med. Møtte også folk fra sist jeg var på hovedkurs, og fikk pratet med noen av dem. Noen var kommet på A – nivå og har nå bestått. Gratulerer til dere :-D Andre hadde som meg, begynt med ny hund – men vi kommer sterkere tilbake ;-)

Tara voktet bilen litt, men det roet seg noe ut over uka, når jeg bant henne ett stykke unna, - schæfere liker hun likevel fortsatt ikke…… (sitter hardt at hun nesten ble drept av en schæfer 3 mnd gammel)

Takk til alle på laget; Iren, Vegar, Torbjørn og Kai-Erik for en kjekk og lærerik uke, og til instruktørene og staben, som hadde laget ett så bra opplegg for oss. Vi kommer nok igjen ;-)

Ingen kommentarer: