mandag 25. august 2008

Med tankene på Orientering, Tur, Agilitykurs, Spor og Respitt…..


Orientering/Tur
Fredag hadde jeg det travelt, samtidig hadde jeg sååå lyst til å gå orientering, men hundene skulle også ha tur..… Skitt la gå - tenkte jeg. Tok med alle hundene, og la ivei – på orienteringstur! Huh! Det ble litt av en tur! Ikke er jeg såå flink til å orientere, og med 3 hunder – i bånd, som surrer seg inn i trær og greiner… - trenger jeg skrive mer….? Jeg fant noen få poster, - men brukte mange timer, - så effektivt var det ikke……. - men ok,vi hadde en fin tur - tross alt ;-)



Kurs
Det ble dårlig med NRH trening denne helgen, Fam. Fossum holdt nemlig Nybegynnerkurs i Agility i regi av SBK.

Det var en stooor gjeng som kom…., vi er ikke så glad i mange deltakere på kurset, da vi ønsker at deltakerne skal få mest mulig utbytte av kurset. Men alt går som kjent ikke alltid etter planen, og innviklede datasystemer + muntlige/telefon- påmeldinger = ??? (Kaos) Så her var det bare å gjøre det beste ut av situasjonen.

Uansett 17 aktive, og 2 familiemedlemmer deltok på kurset, og alle var knallflinke!!! Alle som èn var lydhøre for det vi hadde å si og alle gjorde som vi ønsket. Det var utrolig gøy å holde kurs for så mange flinke – og positive deltakere! I tillegg hadde vi værgudene med oss ;-)



Vi håper samtlige av deltakerne kommer til å fortsette å trene på Åsen!

Maia heiv seg på kameraet seint søndag, så noen bilder av kurset og deltakerne finner dere her. Dessverre fikk hun ikke tatt bilder av alle, beklager til dere vi ikke fikk med.



Spor
Uansett, etter teorien fredag, heiv jeg meg ut og la ett lite (ca. 150 meter) spor til Tara. Det skulle ligge til neste morgen…..

Så lørdag morgen (etter at Tara hadde hatt en ”diskusjon” med en av kursdeltakerne - som dessverre kom for nære bilen vår ;-( , gikk vi 13 timer gammelt spor, før kurset ;-) Tara slo på sporet med en gang!! Jeg hadde startet sporet litt vanskelig med vilje, så jeg visste nøyaktig hvor starten var. Og Tara valgte rett :-) Men så oppstod litt konflikter. Jeg tror det må ha gått noen i deler av sporet etter meg, for Tara var så bestemt på å gå i en retning, mens jeg visste at sporet gikk i en annen retning. Det var så vitt jeg klarte å få henne vekk fra ”feilsporet”, hun var meget bestemt på at det var der hun ville gå :-( Til slutt fikk jeg henne til å søke på nytt, og da fant hun en gjenstand som jeg hadde lagt ut. Så kom det ett stykke med lite vegitasjon, og nå sleit Tara skikkelig. Likevel, hun jobbet bra og fant til slutt igjen sporet og slutten :-)

Er tross alt fornøyd. Tara har bare gått så gamle spor en gang før og det var på hovedkurset – men den som intet våger – intet vinner ;-)

Respitt
Søndag ettermiddag var det respitt etter kurset. Det var en sliten gjeng fra Fam. Fossum som møtte opp… Det vil si menneskene var slitne mens, hundene var overgirte etter to dager i bilen….. (De hadde bare fått noen få runder på banen, for å få ut litt gass, før og etter kurset). Så det gikk som det måtte gå, masse feil og disk på Dewey, mens jentene gjorde det bra. Maia og Kahrma fikk vel et par feil i hvert løp, mens Tara gikk stort sett feilfritt. Tror hun fikk en feil med Maia i det ene løpet.


Etter respitten måtte Eivind i utvalgsmøte, men DA ga Maia og jeg oss. Vi dro hjem til sofaen ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Puh, blir helt utslitt bare av å lese. Ja, det var jammen litt av en hleg :-)