torsdag 14. august 2008

Siste agilitytrening – før NM

I går ble jeg med en tur på agility-treningen, for å se hvordan Tara var.
Det var utrolig gøy å se at det var fart i henne igjen – og hvor glad hun virket. Tydelig at hun ikke hadde så mye smerter lengre. Jippi!!!

Tara fulgte Eivind nydelig i går. Det var en veldig vanskelig bane de hadde satt opp, så omtrent alle disket…., men Tara fulgte nydelig, hun reiv ”bare” det siste hinderet – noe Eivind skylder på oss tilskuere som heiet på han ;-)

Eivind varmet opp med små runder der Tara skulle følge føreren, det så veldig bra ut. Nedgåingen ble også ivaretatt. Så nå er vi opptimister igjen før helgen – etter en skikkelig nedtur ;-)

Dewey derimot var en skikkelig Bajas, - men det var alt for vanskelig bane for en som nettopp er startet i klasse 2. Så jeg syntes han var flink. Han virket også veldig fokusert på fører både før og etter løpet – i mye større grad enn tidligere, noe jeg syntes var veldig bra. Tror Eivind glemmer at han egentlig er en ganske nybegynner hund, og forlanger litt mye av han. Må innrømme at jeg ikke likte måten Eivind trente han på i går – noe Eivind også har fått høre da han kom hjem. (Alt for mye ”nei” og brøling), hunden er da ikke døv!!! Har prøvd å få Eivind til å forstå at Dewey går mye bedre hvis han ikke sier noe, men bare løper, men det vil han ikke helt høre på….. – eller som han selv sier; han glemmer seg ut……

Uansett virket Eivind fornøyd da han kom hjem fra trening. Jeg gikk noe før, fordi jeg måtte ordne noe hjemme, før vi reiser i dag. Og Dewey virket klar for å trene enda mer…(da hadde de vært på trening i 3,5 time)!

1 kommentar:

Anonym sa...

God tur og lykke til. Godt å høre at Tara er i fin form igjen.