onsdag 10. september 2008

Fortvilt!

Litt av en nedtur i går. Jeg gikk en 4 timers tur med hundene – i bånd det meste av tiden, men på slutten av turen var Tara ikke i form. Hun gikk veldig stivt og med hengene hode. Du så at hun ikke hadde det godt. Har ikke sett henne sånn siden vi dro til dyrlegen sist. Så hva gjør jeg nå? Vi har trent henne veldig forsiktig og prøvd å ikke belaste henne for mye, likevel skjer dette altså igjen. Nå aner jeg ikke lengre hva jeg skal gjøre med henne. Klarer jeg å bygge henne opp igjen, eller må jeg gi opp ……? :-( Får ta en ny telefon til dyrlegen…..

Er det noen der ute, som har erfaring i hvordan man kan holde i sjakk betente ledd og forkalkning i knær og hofter, så mottas gode råd med stor takk!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Prøv med litt eplecidereddikk i maten, har hørt at det skal hjelpe på forkalkninger, men uansett ville jeg snakket med vetrinær.

Anonym sa...

Det er sikker flere ting som kan gjøres. Kortison vil kunne gi tidsbegrensa (men veldig effektiv) hjelp (som du har erfart). Og det samme med smertestillende. Ellers er eplecidereddik som Aud nevner og glukosamin naturlige midler som kan gi lindring. Men først og fremst må du snakke med veterinæren for å få et bilde av hvor alvorlig dette er, og hva h*n anbefaler. Føler meg deg, Ghita. Dette er ingen god situasjon. Klæm!

Tone sa...

Uff så trasig Ghita. Dette var skikkelig dumt :-(
Du må, som Krissi også sier, kontakte vetrinær - hvem bruker du?

Mine foreldres boxer (en gang for lenge siden...) fikk hjelp av laserbehandling (på Tu dyreklinikk)da hun hadde forkalkninger etter en skade i en bakfot.
Dette, og også akupunktur vil kanskje hjelpe på noen typer smerter som kommer av forkalkninger og slikt.
Man blir kanskje ikke kvitt forkalkningene når de først er kommet, men man kan lindre smertene uten bruk av sterke medisiner som jo ofte bare kan brukes en stund og som svekker bl.a nyrefunksjonen.
Hinne dyreklinikk har både akupunktur og laserbehandling.

Lykke til!

Anonym sa...

Huff.... Jeg kan nok ikke komme med noen gode råd her, men føler med deg :-(

Ghita sa...

Takk skal dere ha alle sammen, både for gode råd, og for medfølelsen. Tara skal til vetrinær (Cato hos dyredoktoren) på mandag ettermiddag, så får vi se hva han sier. De hadde mange alternative behandlingsmåter - hvis jeg forstod dem rett, så jeg måtte ikke gi opp enda :-) Inntil vi har vært hos han skal hun gå på kortisontabeletter. - Som eier så hund sies det.....;-0