mandag 8. september 2008

Hindersikkerhet og føringskurs i Ølen

Eivind og jeg har vert i Ølen og holdt agilitykurs denne helgen. Det var 10 ivrige deltakere som møtte opp til teori fredag kveld - og som forhåpentligvis skulle bli litt tryggere på agility i løpet av helgen….

Det var noen startproblemer; som en traktor i Rennfast-tunnellen = 10 km i timen, noe som medførte at vi fikk en båt seinere enn beregnet…., derfor kom vi litt seinere frem en planlagt. Litt stresset fikk vi heller ikke PC og Prosjektor til å virke med en gang, så jeg kjente det godt i magen. Hater å komme for seint – og at ting ikke fungerer. Men så fikk vi hentet oss inn igjen, og da ”kjørte vi på” med teorien, for at det ikke skulle bli alt for seint. Klokka ble likevel halv ti før vi ga oss….

Da vi var ferdige med fredagens teori, fikk vi god forpleining hos Nina og Eric.
Både Eivind og jeg var veldig spendte på dette kurset. Vi har aldri holdt ett så blandet kurs før (fra deltakere på innlæringsstadie – til deltakere som var mer viderekommne, samt at noen hadde diverse små problemer de gjerne ville ha løst). Så her var det utfordringer i fleng. Vi ønsket jo at alle skulle ha utbytte av kurset….

Alt gikk utrolig bra, til og med været var med oss! Deltakerne var veldig lydhøre, og ikke redde for å komme med de problemene de måtte ha, dette lettet jobben vår betraktelig. Fra å slite med enkelthindere på lørdagen - var nesten alle med på konkurranse på søndagen (- noen få måtte på jobb, men kviet seg for å gå! ;-) Så jeg tror alle synes det var veldig gøy. Selv de som nærmest var ”tvunget” med på kurs, ble veldig – både ivrige og dyktige. Samtlige av deltakerne hadde – etter vårt skjønn stor fremgang i løpet av kurset, noe som var knallgøy! Det var veldig kjekt å se når de turde å ”danse” gjennom banen, mens de brifet – og at de også fikk det til med hund!

Etter økta på lørdag fikk jeg kjøre i den flotte Landroveren til Eric (og Nina), fordi jeg skulle være med han på tur med alle hundene; Ria, woody, Raja og Tara. Det var en herlig tur, der man fikk brukt musklene – både de kjente og de ukjente ;-) Eric hadde nok glatt gått/løpt ifra meg, men var flink og gikk i mitt tempo, sånn at jeg klarte å henge med. På en av toppene så vi ut over store områder av Ølen. Det var en nydelig tur, og ett flott turterreng. Jeg ble temmelig svett på turen, så da var det godt å komme ”hjem” og få seg en dusj før et herlig måltid i godt selskap.

Tusen takk Nina og Eric for utrolig flott forpleining hos dere.

Takk også for at vi fikk komme og holde agilitykurs for så flinke deltakere :-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

hei,hei!
takker får en utrolig lærerik og fantastisk kjekk helg!

mvh ingeborg og nuka:)

Ghita sa...

Selv takk Ingeborg, det var kjekt å få lære dere å kjenne. Du kan nå langt med Nuka, - han er kjapp til å være en stor rotweiler! Så fortsett treningen. Kanskje vi møtes på konkurranser også etter hvert :-)

Ghita.