onsdag 22. oktober 2008

Lydighet med ”gutten”

Da har jeg hatt to herlige ”lydighetsdager” med Dewey. Han er i ett helt utrolig treningsmodus for tiden :-) Utrolig gøy at det nå endelig ser ut til å løsne litt for oss. Han er mye mer fokusert – også når det kommer forstyrrelser. Og han bjeffer mye mindre enn tidligere, når jeg gir kommandoer. Jippi!!!

I går var det fri ved fot, vendinger og holdter jeg trente på.(Også Rallylydighets-momenter) I tillegg til dekk og stå under marsj, samt innkalling – med og uten stå. Ingen lang, men en utrolig kvalitetsrik økt :-D Jeg syntes både han og jeg var kjempeflinke!

I dag er det noenlunde de samme momentene vi har trent, men med fokus på ståen under innkalling, da jeg synes den kan bli bedre. Prøvde å få han til å fryse på momenter i dag, han gjør det - men tror egentlig ikke han forstår noe av det…..

Trente også på å gå mellom og rundt kjegler, samt apport. Mye forstyrrelser av andre hunder og folk i dag (hadde med vilje lagt økta til ett sted der jeg vet det kommer folk), men det gikk likevel - etter forholdene bra.

Regner med at han nå vil være litt mindre gira på agilitybanen i kveld – kanskje……


Kahrma trente også lydighet i går, - og det går fremover med de to yngste jentene våre (Kahrma og Maia). Ser ut til at det begynner å løsne litt for dem, noe som også ser ut til å gi mersmak for Maias del. Gøy. Tror de kan gjøre det bra i lydighet, hvis Maia blir tent på det.

Tara har bare ”tulletrent”, og da går det - som vanlig, veldig bra med henne også. I kveld er det NRH-trening med henne, derfor har hun ”bare” fått en liten tur i dag.

Ingen kommentarer: