fredag 7. november 2008

En herlig tur!




I dag dro vi av gårde tidlig for å få utnyttet dagen. Hundene (og jeg) fikk en herlig 2 timers tur på stranda. Det er andre gang denne uka, og hundene nyter det. Ser at de blir kjempe-glade når de ser hvor bilen stopper.

Det kjekkeste av alt er at Tara nå er begynt å oppfordre de to andre til lek, det er veldig lenge siden det har skjedd, men nå i det siste har hun igjen begynt å ville være med. Noen ganger har hun bare stått og gjetet de to andre når de leker. Men denne uka gikk gjetingen over i lek. Forrige tur var det bare Dewey hun ville leke med, men i dag oppfordret hun også Kahrma til lek! Herlig! Jeg kjenner at det gjør godt helt ned i magen, når jeg ser at hun også vil leke :-) Det tyder på at hun ikke har smerter lengre – og nå går hun på minimal dose med arthri-dog. Ser også på blikket hennes og oppførselen ellers, at hun har det bra.



Underveis på turen møtte vi en hjortehund, og siden eieren kom med den i bånd, tok jeg også bånd på mine. De oppførte seg kjempefint, da vi gikk forbi, og den andre hundeeieren smilte lettet. Utrolig hvor lite som skal til for å gjøre andre glad ;-) Med en god følelse, gikk vi videre. Et sted stoppet vi og hadde godbitsøk, - så ble det litt mental trening også ;-) Etter å ha søkt ca 15 minutter gikk vi videre. På hjemveien gikk hundene amokk i sandynene. Tara gravde også groper - og Dewey hjalp til ;-) Ellers løp de etter hverandre og herjet, så jeg ble bare stående med ett dumt flir og se på dem ;-D Vi møtte ellers noen andre hunder også på veien. Noen unngikk vi og andre hilste vi på, alt etter hvordan eierne oppførte seg :-)

Vel tilbake ved bilene, ville ikke Dewey inn i bilen – han ville nok heller hatt en tur til :-D
På hjemturen kjente jeg at denne turen hadde gjort meg godt, jeg kjente gleden helt inn i sjelen og sange hele veien hjem. En fin start på en forhåpentligvis flott helg ;-D

Ingen kommentarer: