lørdag 20. desember 2008

Forsov meg til trening!!

Hjelp! Jeg av alle har nå prøvd hvordan det er å forsove meg….! = Pyton!!

Tenk at jeg klarte å sove til over 09.00 i dag – jeg som vanligvis alltid våkner mellom 06.00 og 06.30. I dag da jeg slo opp øynene var det lyst i rommet! Jeg forstod med en gang at nå var klokka mye mer enn jeg ønsket, huff. Må ærlig innrømme at jeg ikke vet om det har skjedd noen gang før – at jeg har forsovet meg. Ekkelt var det i alle fall å være så ute av rytme – og kontroll. Jeg måtte jo bare få på kaffen – og stupe på badet (noe som passet dårlig siden Maia også skulle dit inn.… - jeg skulle jo ikke være hjemme på den tiden av døgnet!) Maten ble spist i bilen – på vei til trening.

Ja, ja sendte melding til noen av treningskammeratene om at jeg nok dukket opp litt seint – men klarte å bomme på dem jeg sendte til. Det var bare Kristin som også kom på trening. – Og jeg klarte til å med å komme før henne ;-)

Uansett; Hadde ikke fått planlagt noen ting, så jeg tenkte at jeg bare fikk være med der det var plass til meg, og gjøre det beste ut av situasjoen. Skulle bare være med på en økt i dag – hadde jeg lovet Eivind. Det endte med at jeg ble med Kristin og Ronny å gå paralellspor på en dassblaut mark. Det blåste (og regnet) masse i dag, og vinden skiftet hele tiden. Vi la ut sporene og gikk dem allerede etter 1,5 time men likevel sleit i alle fall Tara. Hun gikk veldig vinglete og masse sekundært. Jeg er langt ifra fornøyd med henne i dag, men vi kom jo i mål da….. Hun fant 3 av 6 gjenstander - pluss slutten. Jeg merket at Tara ville bort i Athena sitt spor for å sjekke ut, så jeg måtte holde henne en del igjen. Nå er det ikke mange slike spor Tara har gått, og det virket som om hun trodde de (hundene) skulle gå samme spor, slik vi har gjordt ett par ganger før. Så hun virket noe forvirret av og til. Likevel jobbet hun veldig bra. Hun dro ivrig og virket fornøyd med belønningene hun fikk. (Vi fikk forresten også belønning, mens vi ventet på sporene - for Gro Elin hadde med gode, hjemmebakte julekaker i dag ;-)
Men vi må nok trene mye mer på forskjellige spor og underlag – for ikke å snakke om forskjellig liggetid - og i forskjellige værforhold, med andre ord VARIASJONER!

Etterpå var jeg med som figurant for Ola og Leo, som skulle rundere. Jeg glemte at jeg både har trøbbel med bekkenet og ankelen for tiden. Så det var egentlig ikke særlig lurt å springe rundt ute i skogen i dag…. Det gikk greit under treninga, men nå verker begge deler skikkelig. Håper bare det gir seg fort – smerten tåler jeg, bare ankelen og bekkenet ikke svikter, for da har jeg ikke mye jeg skal ha sagt…. - har aldeles ikke tid til å bli ”liggende…” nå før jul!

Ingen kommentarer: