onsdag 18. februar 2009

Target



Denne tirsdagen kom til å bli kjedelig for hundene. Jeg ville ikke kjøre så langt i det ”griseværet” (Nydelig vintervær – men hallo! Vi er på vestlandet, og her får de fleste pannikk når det kommer litt snø – og bilen sklir litt….), så det ble ingen ”fritur” på hundene i dag. Jeg brukte faktisk 1 time til sentrum i dag – og da ga jeg opp, parkerte bilen og gikk opp Madlaveien – til jeg kom dit jeg skulle. Normalt tar det meg 5 minutter med bil!

Jentene var i hagen og Dewey tok jeg med meg på en liten treningsøkt. Tenkte å forberede han litt på Freestyle kurset der vi har tenkt å være med. Derfor ville jeg gjennppfriske target.

Det tok en stund før Dewey forstod hva jeg ville, han prøvde å apportere stokken hele tiden – og jeg skal si han holdt fast også ;-) Vi jobbet i ett område med masse løssnø, - det var herlig. Dewey var ellevill og bjeffet og bjeffet. Dessverre klarer jeg av og til å klikke for bjeffet :-( dårlig timing…..

Men etter hvert roet han seg og begynte å jobbe. Noen frustrasjonsbjeff kom det av og til, men jeg fikk belønnet masse annen atferd også :-) Han var utrolig ivrig, og jeg fikk shapet inn mye rart. Det var kjempegøy når han forstod hva vi holdt på med. Atferdene kom i fleng :-D

Dewey, snurret, rullet, hoppet, rygget, gikk mellom beina, gikk rundt meg, gikk rundt i ring m.m. Vi avsluttet med å overføre ”tøtsj på targetstokken” – til ”tøtsj på en stor stolpe” som stod der. Da stod Dewey på to bein med begge fremlabbene høyt oppe på stolpen.

Så på gutten at han var litt sliten nå – men så hadde vi trent uavbrutt i 3 kvarter også da – og det var bare ”tenkearbeid” for hans vedkommende, så jeg er godt fornøyd med denne økta :-D

Tara fikk en tur med ”Bøggie” som kom og hentet henne, men stakkars Kahrma fikk ingen som helst trening eller tur i går. (Tror ikke hun lider noen nød. Hun lå i hagen og tygget på de store beina og ertet Tara litt, samt raste rundt i snøen. Hun er ganske lett å ha med å gjøre sånn sett. Krever i grunnen lite.) Kahrma har en flott ”av og på knapp” – som jo belgere skal ha.

Ingen kommentarer: