onsdag 11. mars 2009

Mandagen

Mandagen ble det gjort svært lite her hjemme. Både med hunder og ellers. Jeg er som alltid sliten da, det er akkurat som om mandagene er min søndag….., men kurset kom jeg meg av gårde på ;-) Deltakerne på hverdagslydighetskurset er blitt flinke til å jobbe med hundene sine – selv om de i enkelte tilfeller sliter litt.

Vi hadde blant annet sittekonkurranse denne kurs-dagen, og det var hard konkurranse mellom de to beste, men til slutt gikk Ann Liss og Gismo av med seieren, med Jessica og Frøya på en god 2 plass. På 3 plass kom June og Bamse – han hadde ikke så lyst til å sitte denne dagen – typisk ;-)

Det skal sies at jeg var imponert! De må ha jobbet bra hjemme, for de kunne hoppe og sprette rundt hundene sine uten at hunden rørte seg. Veldig, veldig bra!! (Og det vet jeg at June også kan, for det så jeg på sist kurskveld – da var det dem som var flinkest ;-)

Deltakerne hadde også jobbet bra med passeringstrening – så jeg er veldig godt fornøyd med den lille ”gjengen min”.


På Rallytreningen var det Anja som tok styringen. Hun satte opp bane, og jobbet bra med Oskar. Han trenger litt tid på seg til å komme skikkelig i gang (virker det som), men når han bare får sjekket ut omgivelsene, så fokuserer han bra – synes jeg. Det var ikke så mange med en gang, men etter hvert dukket flere deltakere opp. Til og med Hanne og Tomita tok en tur i Rally-banen i dag. Gøy!

Ingen sliter nevneverdig med øvelsene i klasse 1 – tror Anja også er ”drillet” nå, så på neste konkurranse går det nok bra – da kan hun nok alle skiltene :-)

Tror jeg må begynne å planlegge en konkurranse snart……

Her er forresten en link til et presseoppslag om Rally Lydighet.

Ingen kommentarer: