fredag 6. mars 2009

Refleks - vinkelspor

Onsdag var det trening på Dale for vår nye gruppe. Jeg kom til Dale fem på seks, og da var Ritva, Ola og Kai-Erik, i full gang med å legge ut felt og spor. Derfor gikk jeg ut mit eget spor denne kvelden. Hadde tenkt å ha vinkler som moment. Det ble ikke noe langt spor, men jeg fikk 5 vinkler – i skiftende terreng.

Jeg hang opp en refleks i hver vinkel, nesten alle vinklene var på 270 grader….. ;-) bortsett fra en som var på ca. 330 grader og en som var på 135 grader. Dette var med viten og vilje, og jammen gikk det også veldig bra! Ca 30 – 40 meter etter hver vinkelen la jeg en gjenstand, og den ble belønnet med skikkelig drakamp i dag :-D

Mens vi ventet på at spor/felt skulle få litt liggetid, hjalp vi Ritva og Steffen med rundering – henholdsvis melding og passering.

Deretter var det tid for spor…..

Det var kult å gå spor i mørket med refleks. Jeg så på lang avstand hvor vinkelen skulle komme og kunne derfor konsentrere meg om Tara. Kan også med sikkerhet si at uten refleksene så hadde jeg trodd hun gikk feil – jeg kjente meg ikke igjen i mørket!

Da vi kom til sporstarten, slo Tara fint på sporet - som nå var blitt 2 timer gammelt. Hun gikk hele sporet som en liten dronning, med minen ”dette kan jeg”. Til og med der jeg hadde gått på reint fjell gikk Tara helt uten problemer. På 330 graders vinkelen måtte hun jobbe litt, men også her gikk det veldig bra. En fin treningsøkt der kvalitet kom foran kvantitet ;-)

Ingen kommentarer: