torsdag 16. april 2009

Felt – igjen

Dagen startet tidlig….. da klokka passerte 08.00 var vi – dvs. Benjamin (som jeg hadde hentet fordi jeg må være dagmamma for han, mens mammaen og pappaen er på jobb – det er bare til de får barnehageplass til han), jeg og bikkjene på Åsen for en liten mosjonsøkt. Jeg og Benjamin kastet baller til hundene, og så fikk de lekt seg litt – og frest fra seg, på agilitybanen. Etter halvannen time med lek som endte med godbitsøk - dro vi hjem.

Seinere på dagen fikk hundene en tur i nærområdet. Her er det båndtvang hele året, men det er visst bare jeg som har fått det med meg….. alle jeg møtte kom med løse hunder, og da er det ikke lett å gå med 3 stykker i bånd – samtidig som du prøver å styre barnevognen. Tror aldrig jeg har vært så svett noen gang som da jeg kom hjem etter turen i går. Huh!!

På ettermiddagen var jeg sjåfør. Maia skulle til Åsen for å trene Kahrma - og Benjamin skulle hjem til Tananger, deretter kjørte jeg direkte på trening.

Tror forresten Kahrma ble trent mye i går. Først gikkk Maia tur med henne, så trente hun agility, deretter fikk Kahrma ett godbitsøk før de trente lydighet. Merket at Kahrma var sliten da hun kom hjem. Hun var rett og slett grinete mot alt og alle ;-)

Gruppe 1 var på Sviland denne onsdagskvelden – og etter å ha tenkt meg litt om, valgte jeg igjen å trene felt. Tara var nok litt skuffet, men hun fikk bra belønning i feltet denne kvelden (det så i alle fall sånn ut på henne). Det var Ritva som hadde lagt ut feltet. Hun hadde – på ordre ;-) bare tråkke rundt feltet og så kastet gjenstandene inn. Jeg hadde også sagt at jeg ikke ville ha de bitte små gjenstandene. De som ble brukt ble kanskje litt store…., men heller det. Den første gjenstanden Tara plukket var en metalleske og siden hun ikke ville plukke nøklene til Kai-Erik, var jeg godt fornøyd med at hun plukket esken uten problemer ;-) Nå er det viktig at Tara lykkes - og det gjorde hun i går. Hun fant alle 4 gjenstandene på 9 minutter. Og da var belønningen inkludert. Tara hang seg ganske visst opp i sporet (tråkket rundt) en liten stund, men jeg klarte å bryte henne. Så jeg er veldig fornøyd :-D Liggetiden til feltet var vel ca. 1,5 time men det har uansett lite å si for Tara.

Dewey fikk ingen trening før Eivind kom hjem i halv ti tiden om kvelden. Da dro de to på Åsen for en liten økt…

Ingen kommentarer: