torsdag 30. april 2009

Onsdagstrening

Det blir lite trening og oppmerksomhet på hundene for tiden,men de takler det bra. I går fikk de en 2 timers tur med lek, svømming og ”sirkustrening” innlagt. På turen oppdaget jeg at Kahrma er i løp igjen, skitt! Det passer bare sååå dårlig! Ja, ja da blir det noen dager i bilen på Dewey…….

Ellers var det bare Tara som fikk en liten treningsøkt på ettermiddagen.

3 stykk møtte opp på lag 1 sin trening i går. Noen hadde meldt avbud fordi de skulle på Etnesamlingen (lykke til der oppe!) Så Ritva, Steffen og jeg hadde god plass å boltre oss på. Alle 3 ville trene en form for rundering – men med litt forskjellig fokus.

Jeg skulle ha figuranter rett ut, og kun den første utlagt på forhånd. Deretter ville jeg trene innkalling….. Jeg kan verken si meg fornøyd eller misfornøyd i går. Det var ingen fart i Tara – men så var det varmt også da – noe vi så på alle hundene. Tara kom på innkallling – men det tok litt tid et par ganger. Derfor er jeg ikke helt fornøyd. Likevel - det var bedre enn sist, hun kom i alle fall…… Tara fikk 3 funn. 1 på første slag og de to andre på de to siste slagene.

Første slag gikk veldig bra. Rett ut – langt ut, og fin melding/påvisning.

På det nest siste slaget ble Tara litt satt ut da det kom to store hunder i det hun skulle ut på rundering. Jeg sendte henne likevel. Hun gjorde jobben sin, men var litt berørt av de to som kom på midtlinja (Tara liker ikke store, fremmede hunder…)

Siste slag hang hun seg opp i bittet, kom seg løs, meldte (på avstand) og gikk spor tilbake på påvisning….. Derfor sendte jeg henne på nytt, og nå gikk alt etter boka. Da var vi ved veien i runderingsløypa.

Ingen kommentarer: