søndag 12. april 2009

Påskeaften

Jeg var på Tananger i halv tolv tiden i går, da hadde jeg gjort ferdig en del forberedelser hjemme til om kvelden. Tara og jeg startet med å legge ut et spor til Athena. Det var skikkelig ”drittvær” på Tananger, så tøyet mitt var gjennomblautt da vi var ferdige med å gå sporet (hjemme i Stavanger var det sol da jeg dro!). Aner ikke hvor langt sporet ble, men vi gikk i ca. 35 minutter – ganske visst ikke så fort, men…. – jeg visste at jeg ikke hadde lagt noe lett spor denne gangen, så jeg var litt spendt på hvordan det ville gå med ”Tanangerjentene” seinere på dagen..….

Kl. 12.00 dukket Kristin opp som avtalt, hun la ut to felt og et ”triggerfelt” til Tara. Mens feltene fikk litt liggetid, gikk vi hjem til Kristin (jeg fikk på meg tørt tøy) og så fikk vi snakket litt ”butikk” og sett på de 2 uker gamle valpene til Kasanga. De begynner å bli herlige nå ;-)

Etter nesten 2 timer gikk vi ut for å gå feltene. Først fikk Tara ”triggerfeltet”. Dvs. et felt med påvirkning. Det gikk bra.

Så fikk Tara et fullt felt i lyng, her sleit hun en del med to av gjenstandene. Men hun fant alle sammen til slutt. Selv om det ikke var like mye vind som dagen før, så blåste det en del og regnet mye! Nei, dette er ikke godt nok. Dette feltet var bare tråkket rundt – ingen tråkk inni, så var gjenstandene kastet inn i feltet. Jeg brukte mye kommandoer, og korrigerte henne faktisk også, - med ord…..

Det siste feltet var et ”normalt felt”, men med litt større gjenstander enn jeg vanligvis bruker. Nå var vitsen at Tara skulle lykkes, og det gjorde hun. På bare 5 minutter hadde hun gjennomsøkt feltet og plukket alle 4 gjenstandene. Dette var knallbra! Hun fikk lek hver gang hun kom inn med en gjenstand. Her er jeg veldig fornøyd, og det var med en god følelse av at vi er på riktig vei jeg gikk hjem etterpå.

Kristin og Athena sleit litt med sporet, men de kom i mål. Kjempebra jobbet, slik som det regnet – og jeg som ikke hadde vært noen snill sporlegger….

Hjemme fikk jeg det travelt med å lage middag til ”gjengen” min. Alle 4 ungene og Benjamin kom på middag. Veronica kom med dessert og kake – flinke jenta vår ;-)

Det ble en koselig, tradisjonsrik kveld med god mat, drikke, påske-egg og brettspill ;-)

- Og i dag hadde vi tradisjonsrik påskefrokost….

2 kommentarer:

Tone sa...

Dere er nå flinke til å få til trening innimellom alt annet dere driver på med :-)

Fortsatt god påske til deg og dine Ghitha!

Ghita sa...

Tusen takk Tone :-)

Må prøve å "holde koken" hvis jeg skal ha sjangs til å klare målet mitt i år ;-)