lørdag 9. mai 2009

Nesten Selvstyrt Rundering …… - og Stålorm!

Det ble dessverre ikke prøver på Tara og meg i dag - som jeg egentlig hadde planlagt (må jo ha feltet på plass først…) Dermed heiv vi oss på runderinga, siden det vel er det vi sliter mest med ( - innkalling…)

Så i dag var vi 5 stk i Vigreskogen, og Tara var veldig lydhør. Hun hadde et par selvstendige slag, der hun drøyde litt før hun kom inn til meg, men ellers gikk det veldig bra ;-) Hun jobber bra, hadde grei fart og kom på innkalling de aller fleste gangene. Nå har jeg hatt en veldig flink hund i det siste. Selv hjemme og ute på tur har hun søkt meg veldig mye for å få belønning – noe jeg selvfølgelig har gitt henne, siden det er et fokus for tiden.

Jeg hadde to ganger der jeg ikke belønte henne i dag. En gang glemte jeg det og en gang hadde jeg rett og slett ikke lyst fordi hun hadde brukt så lang tid på å komme inn til meg. (Men jeg burde likevel ha belønnt henne….) De andre gangene jeg ikke belønte lot jeg Tara passere og så fikk hun funn av figurant rett etterpå.

Jeg styrte for det meste midtlinja selv, med litt hjelp fra Krissi av og til. Tror jeg kan si at jeg er ganske godt fornøyd med økta. Tara hadde litt selvstendig rundering på slutten, så kanskje må jeg legge flere figuranter ut på slutten en i starten (tror jeg har en tendens til å gjøre motsatt…). Jeg hadde kun figurant ute på første slag da vi startet. Alle de andre ble lagt ut etter hvert. Dette fordi jeg ikke ønsker at Tara skal få funn når hun gir blaffen i meg og løper ”villmann” . Hun skal i en periode kun få figuranter når jeg bestemmer det, for om mulig å få litt mer kontroll på henne. Jeg tror i alle fall at det kan ha noe for seg. Hun runderte ca. 600 meter i dag hadde ca 7 - 8 funn + at jeg lekte med henne flere ganger på midtlinja. Det var varmt, og hun var tydelig tørst, derfor ga jeg meg før jeg egentlig hadde tenkt – og mens leken var noenlunde god….

Tror nok det blir rundering på oss neste lørdag også….. – så får jeg heller legge noen spor og felt her hjemme som hun kan gå/få resten av uka ;-)

Vi hadde ellers en flott dag, og for aller første gang har jeg sett en levende stålorm! Eller forresten så så vi flere! Det var Krissi som var så tøff at hun holdt den ene. - Jeg hadde nok sluppet…… ;-)

Ganske søt.... - egentlig....

Ingen kommentarer: