onsdag 23. september 2009

LP`gjengen

Denne tirsdagen gikk vi igjennom alle klasse 1 øvelsene med alle sammen. De fleste er nå klare for konkurranse – bortsett fra noen smånerver kanskje…. ;-)

En hadde ”ny hund” i dag, siden den andre hunden hadde treningsforbud pga. narkose. Denne ekvipasjen måtte bare ta tingene som de kom, siden jeg ikke kjenner hunden og derfor måtte hjelpe ut fra det jeg så og det eierne ville ha hjelp til. Det så nå ut til å gå bra.

Vi har også et par stykker som kan jobbe videre med småting, men det ser veldig bra ut for alle nå :-D

Alle ekvipasjene trente på fellesdekk med skjult fører – bortsett fra den som kom med ny hund. – Og alle hundene lå ett sted mellom 4 – 4,5 minutter – med forstyrrelser! Knallbra!!!! :-D

En ekvipasje fikk tips om videre trening på klasse 2 øvelser, vi skal se om vi får gått igjennom noen flere klasse 2 øvelser seinere. Tenker vi tar tak i apportøvelsen igjen om ikke alt for lenge ;-) Kanskje får vi tid til det også neste gang…. ?

Ellers skal vi ha en skikkelig ”konkurransetrening” med ringbånd, kommandant, publikum med mat og rar forkledning på neste kursdag. Så jeg utfordrer deltakerne til å være oppfinnsomme. Ta med stol og ”noe fristende.” Det er nå vi kan trene på utfordringene, når man kommer i ringen ”på ordentlig” er det for seint….. Jeg kunne ha latt dette komme som en overraskelse på deltakerne, men jeg vil at de skal føle litt press, kanskje kjenne noen sommerfugler i magen m.m. for da ser vi hvordan de forskjellige takler dette og har en sjangse til å jobbe med det på kommende treninger.

Da kurset var ferdig, var det tid for egentrening. Først var det Maia og Kahrma som skulle trene litt, før jeg kunne ta ut Dewey. Det var mange på trening – til og med noen helt ukjente…. Men det så ut som Kahrma taklet fellesdekken greit likevel.

Det hadde blitt leenge i bilen for gutten, da det endelig ble hans tur, så han var heltent da vi skulle trene. Vi startet med hopp nede på asfaltplassen – før det ble alt for mørkt. Han bjeffet litt, men gjorde ellers både klasse 1 hopp og klasse 2 hopp helt riktig. Dewey var i det hele tatt veldig flink i går. Han jobbet bra. Bommet litt på sitt under marsj noen ganger, men det er nok jeg som er utydelig… Trente på både sitt, dekk og stå under marsj i helt tilfeldig rekkefølge – dette for å se om han kan komandoene. Som sagt sleit vi litt med sitten…. Fri ved foten følte jeg var bra i går. Han hadde ganske bra plassering. Det var heller ikke mange skeive sitter, så jeg er godt fornøyd. Ellers forsøkte vi oss på innkalling med stå – men dette er øvelsen jeg sliter med med Dewey – får liksom ikke en løsning på det, enda vi har trent ”stå” fra alle situasjoner fra han var liten valp. Er snart sluppet opp for ideer….. Jeg får la tankene jobbe videre – kanskje er det kommandoen min som er feil…..kanskje….. Uansett det var så kjekt å trene han i går at det gav mersmak – og det er lenge siden når det gjelder lydighet! :-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror jeg må komme på kurs hos deg og trene fellesdekk jeg....

Marianne

Ghita sa...

Bare kom du ;-)