mandag 14. september 2009

Orre søndag

Denne gangen vil jeg aller først få gratulere Anne Tove med familie. De tok storeslem på utstillingen i går, og det er godt gjort! Siden jeg ikke har alle resultatene linker jeg heller til hjemmesiden deres: Kennel Cichla

Kasanga (til Kristin og Rune) ble beste veterantispe på utstilling (Anne Tove sitt oppdrett). Hun vant også minst ett hoppløp i klasse 3 stor.

Jeg har heller ikke oversikten over alle våre resultater fra Orre i helga, men fikk med meg at alle de 3 hundene våre fikk en 2 plass hver i diverse løp i går.

Vet ellers at Dewey gjorde en sur feil på et felthinder, og at Eivind stod og hoppet opp og ned og sa "nei, nei, nei" som en trassig/furten unge... - da jeg spurde han etterpå sa han at han var inspirert av Karl i "Karl og co".... - og at folk vel ikke har vondt av å le litt..., og det har han vel rett i - redd for å "drite seg ut" er han i alle fall ikke!! ;-)

Kahrma skulle stilles ut, og hun begynte å slippe pelsen 3 dager før utstilling (surt!), så lørdagen så hun ikke ut. Gjett hvem som brukte en time lørdag kveld og en time søndag morgen på å "plukke pels" ? Det gode er jo at Kahrma har så mye pels at det ikke gjør noe om hun "mister litt".... Dommeren kritiserte i alle fall ikke pelsen hennes. Likevel ble det ingen premiering denne gangen - for dommeren mente at Kahrma haltet - igjen!!!
Ingen andre så at hun haltet, og hun løp nå alle agilityløpene uten at noen merket noe til noe halting, så ikke vet jeg......

Uansett så forbarmet Eivind seg over meg da dagen var slutt. Så da vi fikk med oss noen varer hjem (fra en leverandør som var på Orre), sa han at jeg kunne ta med meg ett "stellebord" hjem. Jippi!!! Nå slipper jeg å bli så gåen i ryggen hver gang hundene skal stelles skikkelig - for det er tungt å stå bøyd over dem i flere timer.... ;-)

Ellers jobbet jeg selv i standen hele dagen, bare avbrutt av bleieskift og innhenting av lille Benjamin - som gjerne ville på oppdagelsestur alene ;-) Det ble litt for travelt til slutt, så da måtte Eivind og Maia (stort sett Maia) overta han. Hun fikk heldigvis hjelp av mange venner i Sbk ;-) Takk for hjelpen alle sammen!

Til slutt vil jeg også få takke Susanne og Jan Erik (fra Arendal!) som var så greie å hjelpe til med å pakke ned standen vår. Tusen, tusen takk!

3 kommentarer:

Veronica sa...

Å neste gang bør du kanskje si nei, når du blir spurt om å vere barnevakt når du skal gjøre så mye!

Veronica sa...

Men vi hadde det fantastisk kjekt, så tusen masse takk for hjelpen alle tre!

Ghita sa...

Lillegutt er jo bare snill!!! Ingen problemer med å passe han, og når vi er 3 (4 - Kristin hjalp også ;-) + mange venner som kan se etter han så går det jo bra.

Du fortjente en overraskelsesfest!

Passer han gjerne igjen :-)