tirsdag 22. september 2009

Rally Lydighets trening

I går var det igjen tid for trening. Mobilen hadde jeg glemt hjemme, så jeg ante ikke om det var avmeldinger på gang, og måtte derfor bare ta tingene som de kom. Hadde vel bare fått bekreftet på forhånd at 4 stk skulle komme, men det dukket sannelig opp en hel gjeng med folk og hunder. Kjempekjekt!

Det var 5 Berner Sennen, en Shetlands sheep dog, en Border Collie, 2 Finske lapphunder, en Blandingshund, en Groenendal og en gammel Engelsk Sheep dog.

Jeg satte først opp klasse 2 skilt og ett hopp-hinder som folk fikk bryne seg på, kanskje litt dumt med tanke på at for noen var det lenge siden sist trening, men siden jeg ikke vet på forhånd hvem som kommer, må det nødvendigvis bli sånn av og til. Etterpå laget jeg fort om på den slik at det ble en liten bane med skilter fra klasse en og to.

Jeg synes alle jobbet bra i går, og tror vel de fleste også synes det var gøy med nye utfordringer.

Elisabeth hadde med seg kaffe og sjokoladekake til oss – overraskende og herlig ;-) Takk Elisabeth!

Neste trening satser vi på å få grusbanen, da det begynner å bli mørkt om kveldene nå – og der er det lys. – Må bare ta forbehold om at det ikke er fotballtrening der…..

2 kommentarer:

Kari Anne sa...

Ja, tror nok vi må bevege oss i retning større treningsbane, nå når det begynner å bli så mange! Men for et luksusproblem! :-)

Høres ut som en skikkelig koselig trening!

Ghita sa...

Det var en koselig trening ;-)

Og ja vi trenger større plass, så vi får håpe at fotballbanen er ledig fremover ;-)

Tror også vi må tenke på å sette opp 2 baner av og til, så alle kan få en utfordring på sitt nivå - men da må jeg få noen til å lage flere skiltholdere til meg.....