onsdag 28. oktober 2009

Innspurten

Da har jeg endelig fått gått den siste orienteringsturen min – før prøven. Det er Kai-Erik som enda en gang har ”mistet” små gule sløyfer med plastposer på ;-)

Det plaskregnet da jeg la ut på turen, og mens vi gikk blåste det til tider liten storm og haglet, så dette var en skikkelig "værdag" ;-) Tara var med meg, og oppførte seg bra hele veien.

Siden en annen hadde slitt og ikke funnet den første posten, så var jeg føre var og fikk med meg kartreferansen til post 2 også – før jeg gikk.

Da jeg kom til referansen jeg hadde fått oppgitt for første post, ville jeg jo prøve å finne den….. Det viste seg at jeg måtte lete en stund, men så plutselig så jeg en gul sløyfe – men uten pose…. – nå er det ikke sikkert den lå på riktig plass da, for sløyfen var ikke festet, men rart at den ikke hadde blåst bort i den vinden som var ute i dag. Uansett var det bra at jeg hadde fått med meg kartreferansen til neste post, for ellers hadde det stoppet her. Nå hadde jeg muligheten til å komme meg videre i ”løypa”.

Jeg durte av gårde, men nå hadde jeg kun kartreferansene og ingen forklaring på hvor posten skulle være, men jeg gikk på med godt mot, det ville jo uansett bli en fin tur ;-). Da jeg kom dit jeg antok posten skulle være, blåste det sånn at jeg nesten ikke klarte å stå på beina - men så så jeg den gule sløyfa og kjente gleden strømme igjennom meg. Denne gangen var det ”nesten” en pose på sløyfa. Jeg sier nesten for mesteparten var spist opp!!! Likevel hadde jeg såpass flaks at kartreferansen og beskrivelse var lesbar.

Musespist post....

Igjen la jeg i vei. Fulgte først en sti, men siden jeg ikke er kjent i området og siden stien ikke var på mitt kart, så turde jeg ikke følge den videre. Jeg så et skilt, men det så ut til å vise motsatt vei av dit jeg skulle, så jeg var veldig forvirret. Flere ganger sjekket jeg kart og kompass, og fikk ikke det til å stemme med skiltet. ”Skitt au” tenkte jeg, ”stol på deg selv” – kartet og terrenget stemmer jo! Så da la jeg i vei på kompasskurs, og tror dere ikke jeg gikk rett på posten :-D Tror jeg kunne ha danset av glede. Endelig ser det ut til at jeg faktisk kan stole på meg selv :-)) Denne posten var helt inntakt.

Til slutt la jeg i vei mot siste post. Igjen fulgte jeg en sti ett lite stykke, før jeg valgte å gå resten på kompasskurs – og enda en gang gikk jeg rett på posten :-D Jippi, for en opptur rett før prøven!!

Takk enda en gang Kai Erik!! (Takk også til John – som har opplegget klart for en orienteringstur, men som jeg enda ikke har hatt tid til å gå….) Dere er knallsnille som gidder å hjelpe meg!!! :-D

Ingen kommentarer: