tirsdag 3. november 2009

Johnny 40 år!


GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN JOHNNY!!!

Siden tingene ble som de ble denne helgen så meldte jeg meg av Tjørnsamlingen - i siste liten. I stedet skulle jeg likevel være med på 40 års feiringen til Johnny, etter orienteringsturen lørdag.

Jeg var ikke hjemme før ca. 19.15 lørdag kveld. Her var det fullt hus. Maia skulle være barnevakt for Benjamin og hundene - og Isabell og Tom Ove skulle være hos henne, så hun slapp å være helt alene. Veronica var her også da jeg kom hjem, hun skulle spise litt før hun dro av gårde på fødselsdagsfest hos en veninne.

Jeg fikk i korte trekk fortalt at jeg var ok og i noenlunde form, før jeg heiv meg i dusjen, tørket tårer og skiftet – så bar det av gårde igjen. Til Sviland denne gangen - nærmere bestemt Aborret.

Her ble jeg møtt av en gjeng på 30 - 40 personer som akkuratt hadde satt seg til bords. Johnny spratt opp og jeg fikk en kjempe velkomst-klem og en alkoholfri velkomstdrink. Så ble jeg henvist bordplass og Eivind kom med en stor tallerken med mat til meg. Masse godt fra koldtbordet.

De hadde holdt på noen timer da jeg kom, så jeg fikk ikke med meg alt, men da vi hadde sittet til bords en stund skulle nå Johnny lære Linedans. Han fikk Cowboyhatt både til seg og til en kammerat. (Er visst verken favoritt dans, eller favoritt musikk….., men han og en annen kammerat taklet det bra – på sin måte ;-)

Ellers var det fine taler til Johnny, og han fikk en fin platting med kongeparet fra svigerfamilien – siden han er sånn en Norgespatriot….. (mobbing på gang..… ;-)

Agilitykammeratene som var der, holdt i alle fall liv nok. Både guttene og jentene danset til det meste av musikk – med masse lått og løyer :-)) Vi storkoste oss!! (Og var nok litt klovner for resten av selskapet……)

Eivind skulle ha meg med seg for å danse etter maten, det var litt verre…. Etter å ha sittet så lenge i ro tok det tid før jeg klarte å få kroppen i gang igjen. ”Vent litt, vent litt, vent litt” måtte jeg gjenta flere ganger før jeg klarte å komme i gang, men etter hvert gikk det bedre - måtte bare ta pauser innimelom og ikke sitte i ro for lenge om gangen.

Vi ga oss i 02.00 tiden (tidlig til å være oss…., men så hadde forspillet startet i fem - halv seks tiden også da….) jeg hadde nå fått mer en nok. Det verket så jeg kunne skrike - i kroppen, og jeg skulle tross alt kjøre hjem. – Tror det var akkuratt tidsnok for Eivind også å gi seg da…..

Håper det ble en minneverdig dag for deg Johnny. Takk for at vi fikk være med i alle fall, vi hadde det kjempe koselig!

– Og takk for at du vil være med meg på tur og lære meg alt om orientering ;-D

Ingen kommentarer: