torsdag 17. desember 2009

En liten rundering – Vigre igjen

Tiden bare flyr og jeg vektlegger heller ikke treningen av Tara akkuratt nå. (Er ikke helt motivert kan man kanskje si….) I går fikk hun likevel en liten økt med rundering. Denne gangen var det ingen som helst antydning til å slippe bittet – selv om vi ikke har trent noe på det siden sist. For en gangs skyld startet vi også med blindslag. Vanligvis har vi alltid funn på de to første slagene. Vi var sist ute, så det var flere spor i terrenget. Likevel var Tara ganske lydhør. Hun hadde litt lange slag noen få steder, men stort sett så hørte hun på meg, og gikk fint. Hun fikk heller ingen funn uten at jeg ville det, så alt i alt er jeg likevel godt fornøyd med økta ;-) Hun fant Ritva 2 ganger og Hugo 1 gang. Resten var blindt.

Tara sleit forresten med å finne Hugo av en eller annen grund. Kanskje hun ikke søkte så nøye fordi hun hadde avsøkt området før (på egen hånd…)? Nettopp derfor jeg ville ha funn i det området, sånn at hun forstår at vi er et team og at hun ikke bare kan dure av gårde på egen hånd. Vet ikke om det har noe for seg, men tror uansett ikke at jeg ødelegger noe med dette.

Fikk også tips om å ha figuranter i starten (som jeg pleier å ha…..), men jeg skulle ikke legge dem så langt ut, - og det har jeg tro på. Har faktisk tenkt tanken selv også men likevel aldri prøvd det ut. Skal bli spennende å se hvordan det går – på neste runderingsøkt ;-))

Må bare fortelle at da vi kom hjem, så hentet jeg opp enda flere pakker, som bare skulle ha navnelapp på, og nå gikk Tara også fullstendig ammokk – så hun er ikke hakket bedre enn de andre to ;-)

Ingen kommentarer: