torsdag 17. desember 2009

På vintertur



I dag var det kaldt. Isende kaldt. Det blåste så jeg ikke klarte å holde ytterdøra uten at den smalt opp. Likevel måtte vi selvfølgelig ut på tur i det nydelige, iskalde været. Det ble en tur på nesten 2 timer ;-))

Vi gikk bare den vanlige ruten – og jeg hadde ikke tenkt at det skulle bli noen lang tur, men så traff vi noen naboer med hunder, og derfor fikk hundene leke litt sammen. Det gikk veldig bra - veldig lenge, men så plutselig ble Kahrma (av alle!) angrepet av en av de andre hundene, og da ble det vill slosskamp. Ingen av hundene ville gi seg, og den andre hunden hadde skikkelig tak i øret til Kahrma (som overraskende nok faktisk prøvde å gi seg da den andre hunden skiftet grep). Til slutt grep eieren av den andre hunden inn, og jeg prøvde å bende opp gapet, men hunden hadde tygd seg fast – så det klarte jeg ikke. Derfor endte det med at jeg bare holdt Kahrma, og eieren av hunden fikk hunden til å slippe. Jeg var livredd for å bare dra - for da kunne jo hele øret blitt revet av. Jeg så ingen skader der og da, men ba Maia sjekke henne da vi kom hjem, og da så vi at hun reagerte når vi tok på hele høyre frempart. Det var også hårfint at ikke øyet til Kahrma røyk. Hun har et sår rett ved øyet, og også en byll – så vi må nok følge med i tiden fremover.

Etterpå da hundene hadde roet seg litt slapp vi dem igjen og det gikk bra, selv om jeg nok ikke vil kalle dem venner…… Kahrma fløy forresten på en 3 hund da jeg slapp henne, denne hunden kom bort til Kahrma og slikket henne i munnviken. Det ville Kahrma ikke ha noe av.

Ingen kjekk avslutning på en ellers fin tur, men jeg valgte å avslutte med et godbitsøl etter at de andre hundene hadde gått. Og alle hundene våre virket ikke særlig påvirket av det som hadde skjedd i ettertid – men man vet jo aldri……

Ingen kommentarer: