fredag 12. februar 2010

Dewey har haltet igjen....

Dewey har klart å spjæle en klo – på sist trening. Derfor har han haltet et par dager. Han kunne ikke engang leke med ballen før han peip, så det var tydelig vondt. Jeg ringte dyrlegen, men de mente at det ikke var så mye å gjøre med det, jeg skulle vente og se det an. Men siden det virker som det plaget han sånn så bestemte jeg meg i dag for å ta affære selv, noe som resulterte i at jeg klippet av minst en tredjedel av kloen hans. Han taklet det bra, selv om han peip litt. Det så stygt ut, men det var visst en lettelse og få vekk det som plaget han, for han var ellevill og glad ute i dag – og jeg har ikke hørt at han har pepet noen ting etterpå i dag. Rart så lite som skal til før man blir hemmet..... – og så lite som skal til før alt er nesten bra igjen ;-)

3 kommentarer:

Krissi sa...

Synes det var merkelig at de sa at det ikke var noe å gjøre med det? De fjerner jo noen ganger hele klokapselen for at det ikke skal gå betennelse i det, men det er jo selvfølgelig avhengig av hvor stor skaden var. Lara måtte ta hele klokapselen for ikke lenge siden, mens Isi bare fikk fjerna litt av det løse.
God bedring til Dewey! :)

Tone sa...

Ja, rart de ikke vile sjekke.

Isi fikk klippet vekk det som "stakk ut",for hun trengte ikke fjerne hele kloa. Hun fikk pencilin for ikke å få betendelse, samt smertestilende i 3-4 dager.
Kloproblemer kan fort bli alvorlig. Hvis det blir betent kan det gå innover mot beinet og hele tåa/foten blir betent. Det kan være vanskelig å bli kvitt. Tror jeg ville insistert på et besøk for å få sjekket - kanskje hos en annen veterinær?

Ghita sa...

Takk for gode råd. Vi skal følge godt med - ønsker jo ikke noen seinskader!
Tror Dewey sin skade er mer som Isi sin (etter beskrivelsen). Det ser bra ut nå, men som du skriver Tone, så vet man jo aldri.....