søndag 7. februar 2010

Moelvenstevnet 2010 - dag 1

Fredag dro hele den lille "gjengen" min avgårde med nesen mot Moelven. De hadde en lang kjøretur forran seg. De hentet Johnny og Sindy i 09.30 tiden og var vel på veien i 10.00 tiden. 21.30 fikk jeg melding om at de var installert i hytta - og at hundene hadde fått mat, men at turen hadde gått greit.

Lørdag kveld kom det endelig en liten oppdatering.
Dewey og Sindy disket agilitiløpet, mens Tara kom igjennom - med feil.
Kahrma og Maia derimot viste igjen hvordan tingene skulle gjøres (Eivinds ord ;-)) og fikk 2 plass med 0 feil! De disket derimot hoppløpet. Tror Tara fikk en 5 plass i hopp og Dewey disket også (hvis jeg fikk med meg alt riktig...)
I åpen klasse (alle mot alle) klarte Dewey å gå feilfritt og endte på 6 plass av ca. 90 hunder - det tror jeg Eivind var godt fornøyd med. Kahrma kom på en 11 plass og Tara husker jeg ikke - ca 28 plass - tror jeg.... (jeg skal rette opp eventuelle feil når jeg får de bekreftet etter hjemkomsten - i natt en gang..... ;-)

Så til lag. Alle 3 ekvipasjene bestående av Sindy, Tessie og Dewey gikk feilfritt. 4 mann hadde et par feil, men de er ikke tellende for laget, som dermed endte på 0 feil sammenlagt = napp til NM 2010! De vant :-D
Kahrma gikk også feilfritt på sitt lag men jeg vet ikke hvordan de gikk med resten - eller med laget sammenlagt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

blir grønn av missundelse når jeg leser at dere har fått startet sesongen! Som jeg sikkert har nevnt før må jeg vente helt til april/mai før det er stevner i nærheten =/ *vente vente* hehe

Ghita sa...

He, he. Vi har startet med konkuranser ja, men vi får ikke trent (banen er is og snølagt, og vi har ingen steder der vi kan trene inne), så jeg vet ikke helt om du/dere trenger være missunlige..... ;-))
Lykke til når sesongen starter i alle fall ;-))