søndag 11. april 2010

Agilitystevne på Åsen

Helgen begynte dårlig. Eivind kom hjem fredag, etter å ha vært oppe på Åsen for "siste finish" før helgens konkurranser. Han var så vidt kommet inn døra da jeg hørte panikken i stemmen hans. Dewey haltet igjen. Samme fot som alltid - den han ble bitt i som unghund.
Vi visste ikke helt hva vi skulle gjøre. Eivind masserte Dewey og så fant vi på å smøre han med noe gele som jobber i dybden med musklene. Det var noe klin, som satte seg skikkelig i pelsen så vi trakk en strømpe utenpå da vi hadde jobbet det inn i huden hans. Det så etter hvert ut til at han roet seg med det, og under over alle undere neste dag var det ikke antydning til halting. Gjett om vi var lettet:)

Det ble en strålende flott helg. Værgudene smilte - sola skinte fra knallblå himmel. Maia var i møte med NKKU på Ås (østlandet) så det ble Eivind som måtte ta seg av alle hundene alene. Det var stevne på Åsen denne helgen, og det er jo alltid travelt for Sbk-medlemmene. - Særlig for de som er i agilityutvalget er det som regel mye å gjøre. Derfor gikk det nok ikke helt som forventet resultatmessig med hundene våre denne gangen.
Eivind er jo ikke akkuratt den som sitter i ro heller da.... Han er en slags "alt mulig mann" som stepper inn der det trengs. Selv om den egentlige jobben hans "bare" er premiene....

Lørdag skulle Eivind og Johnny ut og spise med dommeren - og vi "kånene" fikk være med, så det ble en lang dag for dem. Men vi koste oss sammen i hyggelig selskap, jeg syntes det var herlig å kunne bevege meg utenfor døra og å møte folk igjen. Var nok litt skravlesjuk ja ;)

Selv hadde jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke kunne hjelpe til, derfor torde jeg ikke engang dra opp på Åsen for å se på konkurransene (- fikk ikke lov heller...). Jeg vet jo at jeg sliter med å holde meg unna hvis noen trenger hjelp.....

Det var jo så nydelig vær - og masse som burde vært gjort her, så for ikke å sette i gang med noe som jeg ville komme til å angre, dro jeg på besøk til mamma. Vi var ute sammen hele dagen, til jeg regnet med at Eivind snart var på vei hjem. I dag tok jeg det også helt med ro, ruslet litt rundt utenfor - uten å gjøre noe, likevel kjenner jeg at jeg faktisk er litt støl nå i kveld.


Tara og Eivind på "startstreken"
Takk til Tommy for bilder!

Helgens resultater fra våre hunder ble:



Kahrma gikk med reserveførerne Isabelle og Carina. Takk til begge to for "well done" jobb!!! Eivind gikk bare et lagløp med henne, det var til gjengjeld feilfritt:)

2 kommentarer:

Tommy sa...

Har et par og tredve bilder til deg fra helgen også, skal brenne en cd til deg og komme innom med den..

Ghita sa...

Flott! Takk Tommy ;))