tirsdag 1. juni 2010

Min helg....


Selv var jeg hjemme. Skulle være barnevakt for Benjamin – hvis lillebroren skulle finne på å komme ut snart (13 dager over termin i dag :(
(Det viser seg at også fødsler må planlegges i dagens samfunn..... – hvis ikke alt går etter normalen. Så OBS alle gravide og fødende, pass på å planlegg overtidsfødsel før termin!!! Dette må skje sammen med fastlege og jordmor på sykehuset – og noteres ned! Veronica er falt ut av systemet og derfor blir hun nå ikke satt igang før 15 dager etter termin – selv om både hun og ungen har vært klare leeenge! Planen var at han skulle ut etter en uke over termin.)

Jeg benyttet ventetiden til å male trappeoppgangen mens hundene ikke var hjemme. Det tok jammen lang tid!!! Men nå er det verste gjort – tror jeg.....

Lørdagen var jeg figurant og sporlegger på A – prøver. Første gang på lenge at jeg var i Nrh-miljøet igjen. Merker at jeg savner det ja!
Vi møttes 07.30 – det betydde at jeg måtte kjøre hjemmefra 06.30 – noe som igjen førte til at jeg var våken før 05.00 – og når man da ikke klarer å somle seg i seng om kvelden.... (sovnet vel i 02.00 – tiden...) - ja, ja godt jeg ikke har stort søvnbehov (- selv om det er sundt å sove.... ;)
Uansett så var det en nydelig dag. Det regnet ganske visst på vei til oppmøtestedet, men da vi kom frem var det bare sååå nydelig. En helt perfekt prøvedag!

Jeg gikk ut spor nummer 2 – og Bente L. som trakk det sporet – bestod med glans :D Nydelig sporoppsøk (etter litt dogåing;), 4 gjenstander og slutt funnet på 29 minutter i – for dem, helt nytt og uvant terreng. Well done!!

Da alle var ferdige med sporene var det tid for rundering. Jeg var også her nr. 2. Denne gangen var jeg gående figurant. Jeg satte i ro til jeg fikk beskjed på radioen om at de hadde startet. Da ventet jeg enda 5 minutter før jeg gjorde meg klar til å vandre frem og tilbake. Jeg skulle gå i «vanlig tempo» i en linje på ca. 50 meter – frem og tilbake. Jeg skulle ikke ta kontakt med hunden, og fortsette å gå til den begynte å melde.
Desverre var det bare en hund som meldte skikkelig på meg. Det var den som bestod runderingen. Jeg må få skryte litt av denne ekvipasjen – som jeg vet har slitt en del, men som nå bare har ukas arbeid og sporet igjen før de er godkjente. Knallbra jobbet Bjørn. Dette fortjener du/dere!!! Krysser fingrene for at dere snart er helt i mål. Ønsker selvfølgelig også de andre masse lykke til, men det blir litt spesielt når man har fulgt en ekvipasje fra starten – gjennom gleder og sorger....., regner med at folk forstår det ;)

Det ble en lang dag, for selv om jeg ikke ble med på trening etter prøvene så var jeg ikke hjemme før 18.15. Da hadde jeg vært innom en leketøysbutikk på veien hjem (rakk det akkuratt før de stengte ;) - fordi jeg skulle i 6 års dag til nivøen min. Heiv meg i dusjen og rakk akkuratt Grødem før det var sengetid. Elias lurte veldig på hvorfor jeg kom så seint. Nå var jo bursdagen slutt..... ;) Han ble likevel fornøyd da han fikk presangen – en såkaldt Scooter ;))

Det ble en koselig kveld sammen med søsken, svigerinne, svoger og mamma. Vi skravlet og koste oss ute på terrassen denne nydelige tidlig-sommer-kvelden. Jeg rakk hjem akkuratt da MGP begynte avstemningen sin, men siden jeg ikke hadde fått med meg noen melodier var det ikke akkuratt så spennende.... Var sikkert den beste som vant...? (Bryr meg faktisk ikke ;))

Ingen kommentarer: