mandag 23. august 2010

Ficus 20.08.10


Ficus Torsdag 19.08. 2010
En rolig dag. Jeg var med på kvadrat en tur, der var jeg ute på parkeringsplassen. Det var litt skummelt, men da det kom en mann med bobil og parkerte ved siden av oss, glemte jeg å være redd – han måtte jeg bare hilse på ;) Han hadde en liten datter som var ganske kul også – men hun var litt redd meg.....
Ellers var jeg nesten bare hjemme. Mamma tok meg med rundt «lille-nullen» en tur – det var spennende!
Her er det mye folk for tiden. I går var både mormor, mimmi og farfar på besøk – og selvfølgelig de tobeinte brødrene mine.... ;) Jeg får masse oppmerksomhet og da storkoser jeg meg. Mamma la meg forresten i bur da hun gikk en lang tur med Dewey og Tara, men det gjorde ingen ting – jeg sov :)

Jeg er litt modigere med de andre to hundene i huset nå. De er fortsatt ikke veldig glad i meg, og prøver å knurre meg vekk fra leker – men det klarer de ikke :)) Dewey kan jeg godt tråkke på – han gjør ingen ting. Forresten så «brølte» han til meg en gang i går da jeg prøvde å ta ballen ut av munnen på han...... Tara er jeg litt mer forsiktig med, men det virker som om hun begynner å godta meg. I dag har jeg nesten fått henne i lek – og jeg har sovet midt mellom Dewey og Tara.
Det er kansje ikke så rart om Dewey ikke liker meg – jeg stjeler alle liggeplassene hans – sier mamma. Vi liker tydligvis å sove de samme plassene :)

Jeg klarer forresten nesten å hoppe opp i sofaen nå. - Ikke helt, men nesten ;) Tar full sats og – hopp.... bakbeina henger igjen – enda – men kanskje i morgen.....?



Fredag 20.08.2010
I dag har det skjedd lite her hjemme. Var en tur hos vetrinæren. Det første som skjedde der var at jeg fikk møte Trond E. med datter. Han var helt ok. Han lot meg også lukte inne i bilen sin - og på treningstrekanten til Apollo. Den fikk jeg til og med på meg - men den var bittelitt stor...... (for de som ikke vet det, så er Apollo en stor risenschnauser :))
Det var ikke så skummelt hos veterinæren – bortsett fra en  liten bulldogg – eller lignende..... Ellers fikk jeg masse kos, godbiter – og alle sa at jeg var såååå søt ;) Tabeletten jeg fikk gled ned uten problemer – den var det dyrlegen som gav meg. Ellers var jeg frisk som en fisk og skal tilbake når jeg er 12 uker for nye vaksiner. Det holdt ikke med de jeg hadde fra Frankrike – selv om jeg til og med har fått rabisvaksine.

Hjemme har jeg lekt med de tobeinte vennene mine og vært en tur ute med Even og en med Einar. Ellers har vi ikke gjort så mye. Mamma sier at jeg har godt av litt ro også..... - Men jeg liker aktion....!!

På kvelden skulle mamma ta med seg de to store ut en tur – men da var jeg klar! Jeg ville være med ;) Så da måtte mamma lage litt om på planene sånn at jeg kunne klare turen. Vi gikk bare ned på området nedenfor oss, og her var det mye rart. Mamma lot meg få tusle rundt på egen hånd, og jeg storkoste meg. Stakk igjennom ett gjærde for å sjekke opp en stor veiarbeidsmaskin som stod der. Mamma bare måpte da jeg forsøkte å klatre opp på maskinen :) Mamma og de andre hundene stod igjen på motsatt side av gjærde – de var ikke små nok til å komme igjennom :) Ellers så sjekket jeg ut området, som mamma kaller for «vårt private ruinområde» Det var kult. Her kan vi godt gå flere ganger ;)

Ingen kommentarer: