torsdag 19. august 2010

Ficus dagbok 19.08.2010

I går var det meningen å bare slappe av og ta det med ro – sa mamma til meg, men sånn gikk det ikke.....
Midt på dagen «måtte» vi på besøk til familie. Det var midt inne i byen, og her var det mange skumle biler..... (Mamma observerte at «det må vi trene på», uten å gjøre noe mer med det denne gangen) Jeg ble møtt av en stor svart og hvit BC. Han var helt hvit i fjeset – det var litt rart.... Jeg ble bittlitt redd – i ca ½ minutt...., så hilste vi – og så var han bare kuul :)

Etterpå hilste jeg på alle menneskene som var der, så undersøkte jeg kjelleren – og hagen. Grundig. Litt for grundig etter menneskenes smak..... jeg krabbet nemlig under terassebordet – og kom ikke ut igjen. Først prøvde menneskene å lokke meg ut, så lot de meg være i fred litt – for ikke å skremme meg, og da la jeg meg ned for å sove.... Etter å ha sovet en stund hørte jeg på stemmene til menneskene at de var bekymret for meg, men jeg fant bare ikke veien ut..... - så da tok de et brekkjern og brakk opp en planke i terassen. (Unskyld Ine!!) Så etter mye styr fikk mamma lurt meg frem, men hun klarte likevel ikke å få meg ut.... til slutt klarte «tante Kikki» å få tak i meg – og hun holdt...., mens mamma presset planlen enda lengre opp – og vips så var jeg ute..... Dette var jammen en kuul lek! Jeg prøvde å finne åpningen under terassen en gang til – men nå hadde menneskene stengt den igjen. Hvorfor??

Jeg fikk også hilse på en bitte liten menneskevalp på 3 måneder mens jeg var «i by`en». Den smakte ganske godt! Jeg nusset han midt på munnen – han smakte melk, og likte ikke at jeg vasket han litt..... Jeg fikk heller ikke lov til å bite han i hånden. Tåler disse menneskevalpene ingen ting? Jeg syntes i alle fall han var alle tiders – selv om han kanskje ikke likte meg så godt..... - Og så DEN dødskuule leken som hang på menneskevalpen! Den fikk jeg heller ikke røre...... (Mamma kalte «leken» en tutt....)

Seinere kom en stor menneskevalp og hilste på meg. Hun lekte masse med meg. Det var ganske kjekt :D

På kvelden dro vi hjem. Der var de andre hundene. Jeg fikk sove litt og så var det mat. Prøvde å legge meg på kjøkkengulvet i dag – men da funket ikke belønningen...... Den får jeg visst bare utenfor kjøkkendøra.... Allerede første dag la jeg meg nemlig forran kjøkkendøra – og da var mamma lynkjapp til å gi meg en godbit. Dette gjentok seg hver gang jeg lå/ligger utenfor kjøkkendøra, så da pappa prøvde å få meg inn på kjøkkenet for å spise, forstod han ingenting – jeg ville ikke komme!! Da lo mamma og sa at hun trente meg til å ligge utenfor kjøkkendøra – slik de store hundene gjør :))

I går la mamma meg forresten tidlig! - Før jeg fikk tid til å ta den siste raptussen min. Kanskje jeg må begynne litt før i dag.....

Ingen kommentarer: