lørdag 28. august 2010

Onsdag/torsdag 25/26.08.10

Onsdag 25.08.10 - en rolig dag...
I dag skjedde det egentlig veldig lite. Vi luftet oss utenfor, var litt i hagen og ellers var vi inne sammen med mamma – hele dagen...
På ettermiddagen dro vi til Veronica og Marius. Her var det liv! Babyen skreik og Benjamin ville leke med meg – med skrekkblande fryd ;)
Mamma hadde med en draleke, og jeg ville gjerne dra sammen med Benjamin – men det var like gøy å tygge litt på tøyet hans – og det var han ikke særlig begeistret for.... Det var også sinnnsykt gøy å løpe etter de små beina og smake litt på dem når de gikk i full fart.... - men tenk dere. Jeg fikk ikke lov!!!!
Mamma satt på sofaen med Sebastian og da måtte jeg jo opp og hilse på han også, så jeg tok full sats (det er bedre plass her enn hjemme...) og vips så var jeg oppe i sofaen :) Jeg var sååå fornøyd med meg selv – særlig når jeg så på uttrykket til mamma – det trodde hun ikke at jeg hadde klart ;)) Så rundvasket jeg Sebastian, før mamma rakk å reagere. Sebastian likte det ikke – men han smaker veeeeldig godt.... ;) Etterpå hadde jeg meg noen runder på gulvet igjen – sammen med Benjamin. Nå hadde Benjamin funnet frem en liten ball til meg – det var gøy!! Innimellom datt også tutten til Sebastian på gulvet, og da var jeg lynsnar med å stjele den. DEN liker jeg..... :D

Etter lekerunden sov jeg en stund – og så bar det hjem igjen. Noe mer spennende skjedde det ikke denne dagen..... Det må i så fall være at jeg innimellom klarer å få Dewey og Tara til «å se» meg. Det gjøres enklest ved å hoppe opp på dem og tygge litt på dem.... Jeg tørr ikke tygge såååå mye på Tara – men Dewey kan jeg tøye lengre før han sier ifra til meg. Tara har oppfordret meg til lek et par ganger – men hun blir sur på meg når jeg prøver å finne melk hos henne......

Torsdag 26.08.10
Full fart fra morgenen av. Lufting og litt forsiktig lek med de to andre hundene. Så fikk jeg mat og mens mamma var på kjøkkenet lå jeg fint utenfor kjøkkendøra og ventet på om det kom en godbit – det gjorde det :D. Så sov vi litt igjen før vi ble puttet i bilen – mamma skulle handle noe for Maia.... da hun var ferdig dro vi «på lufting». Mamma slapp oss ut av bilen og vi føyk avgårde og bare koste oss :D Etter å ha rast litt fra oss, gikk mamma og de voksne hundne ut på en råtten gammel brygge – det turde ikke jeg med en gang. Men så så jeg at mamma ga de andre godbiter, og da stakk jeg forsiktig labben utpå – og så fikk jeg også godbit ;) dette gjorde jeg to ganger og så gikk mamma og de andre vekk. Da føyk jeg over bryggen i rasende fart, så mamma nesten fikk hjertet i halsen. Det er store hull i bryggen og jeg kunne lett ha falt ned, så mamma var ikke så høy i hatten da jeg viste henne at jeg ikke finnes redd. Jeg hoppet over sprekkene (som er omtrent like breie som jeg er lang...!) og det i en fart som gjorde at i alle fall ikke jeg hadde så mye kontroll.... Mamma var lykkelig over at det gikk godt, - men hun ville ikke være der lengre.....

Så tuslet vi videre, eller rettere sagt jeg fløy rundt etter de to andre og hadde det steinkult med å leke gjemsel med dem og mamma – og mamma med meg :)

Mamma er forresten overrasket over at det ser ut til at jeg forstår navnet mitt. Når hun tenker seg om, så reagerte jeg på det allerede på kennelen da hun traff meg første gang – så Nadine har nok brukt det – mener mamma :)
Ellers bruker mamma ikke navnet mitt så mye, men hun belønner meg hver gang jeg kommer en tur bortom henne – slik hun har gjort med både Tex, Dewey og Kahrma – og som hun synes gir en ønsket effekt – på sikt :)

Vi trente også litt «ruintrening» - siden vi nå var i det området – og Dewey bare elsker det.... Jeg hang meg på Dewey. Jeg sleit på de høyeste plassene – men prøvde så tappert jeg kunne å klatre opp på alle steinene, pallene og murene som Dewey hoppet opp på. Tara er ikke i så god form lengre at hun vil hoppe opp frivillig – og mamma lar henne derfor slippe. Hun får belønning for «ingenting» som mamma sier :) Men jeg gjør altså så godt jeg kan. Noen steder klarte jeg å komme mye høyere opp en mamma hadde tenkt – og jeg fikk masse skrøyt og godbiter. Dette er gøy!!! Men jeg fikk ikke alltid lov til å hoppe ned igjen.... I stedet løftet mamma meg. Mamma er redd jeg skal skade meg fordi jeg er så uvøren med meg selv ;) Jeg halter forresten nesten ikke lengre :)

Jeg klatret ellers opp på jernsviller som jeg balanserte på - etter Dewey.... – her var faktisk Tara også med ;) så var vi en tur oppå en mur, hoppet opp på et par stabler med murstein, gikk på et stort metallskilt (det var skamglatt!) og prøvde å balansere på noen store plastikkrør som lå der. Disse klarte ikke Dewey å gå på engang ;) Jeg klarte det heller ikke, men jeg satte labbene mine oppå røret og fikk belønning for det. Dette førte til at jeg prøvde igjen og igjen – mamma sier at jeg virker lett å shape.... (aner ikke hva hun mener med det – men mamma virker fornøyd ;))

Sov en del etter denne økta – noe mamma var fornøyd med – hun hadde det visst «travelt....?»

Da pappa kom hjem ble vi puttet i bilen igjen og så kjørte vi avgårde. Vi skulle til Stord, så nå har jeg vært både oppe i lufta, på - og under havet...... ;)) Hvor mange andre på snart 11uker har vært det???

På Stord ble vi hjertelig motatt av noen kule folk. Vi var på hundeklubbens område – her stod campingvogna vår – etter at pappa hadde kurs forrige helg. Jeg fikk hilse på mange kjekke folk. De syntes visst at jeg var søt.... ;) da alle andre hadde trent fikk jeg gå på agilitybanen og snuse. Etter en stund fikk mamma meg til å gå på mønet. Det var bare mening at mamma ville ha meg til å tråkke på feltet – men jeg tok like godt og gikk over mønet. Joda – jeg overrasker stadig ;) Etterpå tok jeg en liten tur inn i tunellen – interessant.....

Agilitybanen på Stord

Jeg sov sammen med de andre hundene – uten mamma, for første gang i dag. Jeg lå i buret mitt og var veldig flink – sa mamma. Hun la meg 23.45 og luftet meg neste morgen 06.20.

Klubbhuset + + ;)

Tara - og nedlagt gruveanlegg på Stord

Tara og Dewey ved gruvetoget
Alle bildene er tatt tidlig om morgenen, med mobilkamera 
(som skulle være bra - men som er elendig!)
Synd, for jeg likte godt et par av motivene ;)

Jeg er forresten begynt å gå inn i buret mitt selv – for å ta en liten lur om dagene. Det er mamma veldig forøyd med ;))

Ficus liker seg i buret sitt ;)

Ingen kommentarer: