tirsdag 28. september 2010

Juhu!!! Jeg har hatt noen kjekke dager :)

Torsdag tok mamma oss med ut på en liten tur, og så fikk vi søke etter ballen – og etter godbiter. Mamma var veldig fornøyd med meg. Jeg både søkte, fant ballen - og kom med den ;)) Vi trente også litt innkalling – og mamma virker fornøyd :) Ellers trente vi dekk og bli, og sitt og bli – med forstyrrelser.... folk og hunder passerte oss ganske nær – men jeg lå i dekk :) Tror mamma var ganske stolt :D

Fredag fikk vi bare en liten luftetur – men med litt innlagt miljøtrening denne dagen også ;) Vi skulle til Karmøy, og her fikk vi springe og kose oss før det kom mange andre mennesker og hunder. - Vi var første mann;) Jeg fikk leke med Sasha – en hvit bokser tispe, og med Torkjel en jack russel han. Han var litt voldsom, men etter hvert gikk det bra.

Lørdagen fikk jeg hilst på masse folk og hunder, fikk lekt litt med Katla – en «liten» hvit schæfer tispe, og prøvde ellers å få leke med alt jeg kom borti av hunder. Jeg klarte til og med å få Dewey i lek denne gangen :D

Mamma sa ellers jeg var ganske god på innkalling denne helgen – så hun smilte stort.

Vi trente litt miljøtrening (gikk mange rare plasser) og mamma og jeg trente litt på overvær. Det var gøy! Det var ikke fullt så kjekt å måtte stå i valpegarden sammen med Dewey – eller alene, i perioder, men mamma sa jeg måtte være litt alene – og i ro også. Og jeg gråt ikke :)

Søndag var jeg litt vel vill til tider. Derfor ble jeg puttet i garden ganske mye :( Kom meg ut en gang.... - Tara viste meg nemlig en lur vei ut :) - noe mamma ikke var særlig glad for ;D

Så alle vi 3 hunder var ute på egenhånd denne dagen – sånn går det når mamma dagen før hadde skrytt av hvor flinke vi var som ikke stakk av - hi,hi ;)

Dewey var ute på vift – Sindy hadde løpetid (høyløpsk), og da hun stod nesten rett utenfor garden klarte han ikke holde seg lengre, men hoppet over ;) Tara ville bare ut og sjekke omgivelsene – og kanskje ta seg en tur på agilitybanen... - og jeg hang selvsagt med – dette var gøy! Helt til Lili plukket meg opp.... :( Da bar det rett inn i garden igjen – dårlig gjort av mamma :(

Mandag var vi blant annet på tur rundt vannassen – etter at Dewey hadde vært figurant på problemhundtreningen. Det var ganske gøy, men oj, så mye unger som jogget rundt her denne dagen! Mamma hadde sin fulle hyre med å belønne oss for å være i ro. Særlig meg – siden hun ikke vil at jeg skal løpe etter joggere. Jeg synes selv jeg var veldig flink, men så hadde mamma veldig god belønning også da (heldigvis hørte jeg at hun mumlet ;) Dewey var også flink – ikke et eneste boff på hele turen, så mamma smilte lykkelig da vi kom til bilen :) Jeg fikk forresten sett både ender og svaner m.m. Men jeg fikk ikke gå bort til dem, selv om jeg hadde veldig lyst.....

Da vi skulle hjem igjen hoppet jeg selv inn i bilen – for aller første gang – og mamma gliste....

På dagen måtte jeg være i valpegarden i flere timer alene, fordi mamma måtte ut uten oss. (Dewey og Tara var i huset..), så det gikk veldig bra :)

Da det ble kveld tok pappa oss med på agilitybanen og for aller første gang fikk jeg trent litt agility. Det var kjempekjekt. Mamma var ikke helt fornøyd med at pappa hadde trent meg...., men hun sa ingen ting ;) Jeg fikk trene på slalominganger, tunell og feltoppgang.

Denne kvelden var jeg helt i hundre, mamma og pappa blir helt oppgitt av meg innimellom – mens andre ganger er jeg en «drømmehund» sier de ;) Mamma er begynt å bli litt strengere med meg i noen situasjoner, men vi finner nok snart ut av hverandre :)

Ingen kommentarer: