onsdag 8. september 2010

Tirsdag 7 september 2010 – Ficus.

I går var vi ute og trente litt igjen. Jeg var rolig hele tiden mens mamma trente de andre hundene. Ingen antydning til stress eller piping. Tror mamma var veldig fornøyd med meg ;) Jeg lå avslappet og fint og ventet på tur :)

Denne gangen var det innkallingstrening, kontakttrening, apport og fellesdekk vi trente på. Mamma er ikke så fornøyd med kontakttreningen, men resten gikk vist bra.

Tara fikk trene på «boksen» og det gikk veldig bra. Tara pleier ikke å være så god på dette, men denne gangen lykkes hun – endelig ;)

Dewey ble også trent på boksen, vanligvis er det planke mamma trener han på. Han har ikke helt forstått poenget med boksen enda. I dag var mamma storfornøyd med Dewey som fikk et skikkelig gjennombrudd på neseprøve. Han lykkes flere ganger på rad og søkte fint – så mamma jublet :)

Ellers trente vi på å søke etter ballen, som forsvant etter at mamma belønnet Dewey. Ingen av oss klarte å finne den. Mamma syntes det var veldig rart, men den var som fløyet vekk....
Etterpå hadde vi godbitsøk, og nå er jeg begynt å bli god på dette også ;)

Om dagen var vi i hagen og på kvelden tok pappa oss med på «ruintrening» han var imponert over hvor flink og modig jeg er :D Han sa også at jeg kom på innkalling flere ganger :)

Tara og jeg har små lekeøkter i løpet av dagene nå. Vi er blitt kjempegode venner. Dewey finner seg i det meste, men prøver fortsatt å overse meg hele tiden – til og med når jeg tygger litt på han....

Jeg er ellers også blitt ganske god på doggizenn og omvendt lokking. Nesten for god, sier mamma, for jeg forstår ikke frisignalet enda..... ;)) I dag var det så vidt jeg ville gå inn på kjøkkenet og spise maten min :p

- Og i dag sov jeg lenge...., halv åtte «vekket» mamma meg, da hadde det vært liv i huset lenge uten at jeg hadde klaget eller sagt ett eneste pip. Mamma smilte fornøyd da hun hentet meg ;)

Ingen kommentarer: