tirsdag 14. september 2010

Trening med kuule folk igjen ;)

Helgen ble slitsom for lille meg....
Vi startet tidlig lørdag morgen. Først var det tur sammen med Dewey, Tara og Kahrma. Det var gøy :D kahrma brummer litt til meg enda, men hva bryr jeg meg om det? Man har da «valpelisens».....

Så ble jeg puttet inn i pappas bil – på fanget til Hilde Kristin ;) siden Oliver skulle låne buret mitt... jeg la meg ned og sov litt. Da mamma stoppet bilen og Hilde Kristin og Oliver forsvant, måtte jeg i buret igjen :(

Etter en liten stund kom Helen og Mist også inn i bilen, og så kjørte vi ganske lenge før jeg endelig fikk komme ut. Helen og Mist forsvant først, og så fikk jeg gå etter dem og hilse på dem. Mist var litt kuul, men jeg klarte ikke å holde følge med henne. Hun sprang alt for fort. Da vi hadde gått en tur, kom Gro Elin og Storm også. Han var jeg heller ikke veldig redd, jeg har jo hilst på en som ligner på han (Apollo) – og Storm brydde seg lite om meg, så vi tuslet avgårde hver for oss.

Etter en liten stund i bilen fikk jeg komme ut for å finne – og leke med de kuule folkene. De hadde gjemt seg i skogen :) Jeg fikk ferten av dem flere ganger, men det var vanskelig å finne dem likevel. Noen ganger prøvde jeg å løpe etter lukten, men så forsvant den for meg, og da tuslet jeg tilbake til mamma. Så gikk vi litt frem og tilbake og så kom lukten på nytt. Jeg klarte å finne menneskene til slutt. Det er såå gøy! Men mamma var veldig kip i dag – jeg hadde ikke fått frokost, derfor ville jeg ikke leke med folkene – bare ha godbiter – jeg var jo sulten!!! Så den første figuranten (Gro Elin) ville jeg bare ha mat fra, den neste (Helen) – som lå gjemt mellom grenene på et nedfallstre – og som var veldig vanselig å finne, kunne jeg leke litt med. Det samme med sistemann Tone, som lå gjemt bak masse «rot» Jeg måtte over noe søppel og en vaklevoren pall for å komme til henne – men det bryr jeg meg da ikke noe om ;) Jeg kom frem til slutt – og mamma var faktisk et lite stykke unna denne gangen, så hun var godt fornøyd med meg – sa hun ;) Jeg både spiste og lekte litt med Tone.

Så bar det i bilen en lang stund, før jeg fikk komme ut og hilse på Ritva, Ronny og Steffen. Deretter bar det avgårde til noe mamma bare kaller Orre. Her var det hauger og lass av folk og hunder – og masse annet rart. Jeg hadde det såå travelt med å se på alt. Til slutt sovnet jeg som en stein, i valpegården mamma hadde satt opp. Jeg var trøtt hele resten av dagen og kvelden.

Neste dag var det ut til Orre igjen. Jeg voknet grytidlig – noe mamma ikke var helt fornøyd med..... I dag fikk jeg være masse sammen med mamma og jeg fikk hilse på mange folk – og noen få hunder.... Men jeg fikk sett mange hunder. Du verden så forskjellige hunder egentlig er – utseendemessig i alle fall. Jeg var med mamma inn i hallen også. Det reagerte jeg ikke på i det hele tatt. Det eneste jeg reagerte på var en kjempestor plakat ute i en av standene av en liten terrier – den var skummel. Men mamma tok meg med bort så jeg fikk sjekket ut at det ikke var noe farlig. Og så fikk jeg hilst på damen der også. Jeg stusset også litt på noe mamma kaller paraply.

Ellers fikk jeg sove i fanget til mamma, rett ved agilitybanen og jeg fikk leke masse med Kine. Hun hadde vært en kuuuuuul figurant!!! :D

Resten av dagen og kvelden sov jeg masse.

Ingen kommentarer: