fredag 17. september 2010

Vaksine og Tanangertur

I går var det tid for vaksine igjen. Jeg ble litt forsinket i forhold til alder pga. den dumme magasjauen jeg hadde i forrige uke – men nå er alt bra :))
Mamma klarte å få vaksinert de to andre hundene også i samme slengen, så da er vi samkjørte alle 3 ;)) Mangler bare Kahrma....

Etter veterinærbesøket skulle vi ta det med ro resten av dagen – så det ble «bare» en liten tur på Tananger på oss. Tara var ellevill – hun fortalte meg at det er kjempelenge siden de har vært på tur her, og at det er knallkjekt å få springe villmannn i dette terrenget. Jeg har ikke vært her før...... , men jeg begynner visst å bli stor nå, for både i går og i dag har jeg fått være med på tur med de to voksne hundene. Det er gøy, men litt slitsomt. Særlig på Tananger. Jeg klarer jo nesten ikke gå noen steder, i lyng, einer og fjell. Nåja, fjell gjør ingen ting. Der durer jeg rett opp – selv om det er ganske bratt. Men når jeg synker så langt ned i lyng og einer at jeg blir helt borte er det ikke like kjekt. Jeg «druknet» nesten i myr også.... Mamma prøvde å vise meg veier og stier der jeg kunne gå – men jeg vil gå der jeg vil......

Så dro vi hjem – og så skjedde det ikke mer denne dagen. Det vil si...., Tara og jeg hadde en liten raptus på kvelden – og jeg gravde litt i vannskålen – det var ikke så veldig popuært! Hvorfor kan man ikke få lov til sånne gøye ting - som å tygge på sko, ledninger, møbler – og grave i vannskålen – med 3 liter vann i..... ? Vet ikke mennesker hva som er gøy?

Sånne vannskåler er til for å grave i.....

Ellers sier mamma at jeg er flink til å ligge ved kjøkkendøra når hun er på kjøkkenet, faktisk er jeg blitt flinker enn de to voksne nå – for hos dem har lærdommen «sklidd litt ut», sier mamma ;)
Pappa er forresten ikke så streng som mamma, han kan vi «snu rundt lilletåen» - hvis vi vil.... :)

 Ficus kan "Ligg ved kjøkkendøra" - her 11 uker gammel ;)

I dag reiser mamma og jeg på vår første treningssamling sammen. Det skal bli gøy! Helen og Mist henter oss om noen timer. Gleder meg til å finne ut hva dette er for noe. Mamma virker så glad og spendt.... ;))

2 kommentarer:

Kari Anne sa...

Hadde det ikkje vært for at eg får fulle huset i bursdagsbesøk i helga, skulle eg jammen kome opp til Evje og helst på dåkken! Det er bare ein halvtime herfra, det! :-)

Ghita sa...

Det var jo synd at vi ikke fikk hilst! MEN kjekt at du hadde mye koselig selskap på bursdagen din ;)) Gratulerer på etterskudd :))