søndag 10. oktober 2010

Fredag – en kjekk dag – for oss firbeinte ;)

Det var en så flott dag denne dagen at mamma la alt annet «til side» hun vill ta oss med ut på tur. MEN hver gang vi var på vei ut av døra ble vi forhindret av at mobilen ringte, den siste gangen hadde vi kommet oss ut – men så måtte vi gå hjem igjen fordi det var en som skulle hente noe hos oss. Mamma hadde til slutt gitt opp å komme seg så langt avgårde – ikke hadde vi bil heller – den skulle Einar låne...., men ut skulle vi! Vi rakk å få gått på do, og så valgte mamma å kaste litt ballkaster med oss – siden vi hadde en halv time på oss før vi måtte være hjemme igjen.

Da mannen hadde hentet det han skulle – og Einar hadde fått det verktøyet han skulle låne – lastet vi opp på nytt – mamma med sekk, og vi med seler og bånd. Så bar det ut igjen. Og nå ble vi ikke avbrutt :D

Vi gikk for å trene.
Mamma trente først apport med oss alle 3. Jeg måtte trene noe mamma kaller «hold fast» og «plukk opp» Mamma sa vi hadde et lite tilbakefall i dag. Hun regnet med at det var pga alle forstyrrelsene i området – sa hun.... Hun mumlet også noe om at hun ikke klarte å gi meg gode nok tilbakemeldinger, slik at det derfor ble «slippen» jeg ble belønnet for. Det var mamma visst litt sur på seg selv for....

Dewey og Tara trente apport med dirigering, og mamma virket godt fornøyd med begge to. Ellers trente Dewey litt « stå under marsj» og Tara litt «fri ved fot» og «holdter». Til slutt konsentrerte de seg om «boksen». Dette for å trene på bakpartskontroll – og fordi Dewey synes det er sååå gøy når mamma shaper han. Tara må alltid ha litt hjelp før hun er i gang med shapingen – men så går det bra. Mamma er alltid kjapp med å ta vekk hjelpen igjen, hvis ikke så mener hun at vi blir avhengige av den.

Jeg trente fortsatt apport.... vi hadde 3 økter hver. Så fikk vi «løse opp litt» med snusing, tissing m.m. før vi hadde en «tulletrening» der mamma prøvde å få Dewey og Tara til å stå på samme kloss – og forflytte seg samme vei – mens jeg gikk under buken på dem ;) Denne type tøysetrening bare elsker vi alle sammen :)

Så la mamma oss i «felles dekk». Vi lå ganske fint – jeg også. Men da mamma kom mer en 15 meter unna reiste jeg meg, det samme da mamma prøvde å gå over meg – men mamma tok ikke det så tungt – det er en treningssak sier hun :) Jeg lå i alle fall fint mens mamma hoppet, hinket og spratt rundt oss ;) Vi får håpe ikke alt for mange så hva vi holdt på med.... ;)
 
 Fellesdekk trening
(Bildene er knalldårlige, men sånn går det når man bare har mobilen med seg....)

Deretter fikk vi freesbeekasting, ballkasting, og søk etter baller. I tillegg gikk vi på alt mulig rart – som vi alltid får belønning for. Vi hadde en kjempekjekk dag :D

Miljøtrening

Da vi var ferdige gikk vi for å løse opp litt og for å ta en siste luftetur, men jeg ville bare leke. Jeg gikk helt bananas i en stor pytt, der jeg også prøvde meg på å «gjete» Tara. Men det var litt løye da jeg la meg i gjeterstilling – og ble våt på magen... Mamma storlo av meg – da hun så det forundrede uttrykket i fjeset mitt;)

Sølepytter er bare knallgøy!

På vei hjem satte vi oss ned på en plen – ingen av oss hadde lyst til å gå hjem og inn i det fine været. Her fikk vi søke etter godbiter, så tuslet Tara og jeg rundt, mens Dewey satte seg på fanget til mamma. Til slutt klarte ikke mamma å motstå blikkene våre og så fikk vi enda noen baller som vi kunne finne ;) Jeg fant min ball i dag også! (I alle fall en gang...;)

Da vi kom hjem hadde vi vært ute i 3 timer, og vi var alle godt fornøyde :) Så var vi ute i hagen noen timer, før vi fikk komme inn. På kvelden fikk vi bein å kose oss med. Nam!!
Jeg prøvde også å få Dewey i lek ved å erte han med leker – men ingenting nyttet.... Så plutselig sneik han seg til å ta «kosebamsen» min, men da skal jeg si jeg var kjapp! Før han var kommet bort til pappa med den (slik han alltid gjør) var jeg i fanget til pappa og snappet bamsen min ut av munnen på Dewey. Mamma og pappa fikk seg i alle fall en god latter :D
Dewey sneik seg også forsiktig bort til bordet - her lå det en kork som han lynkjappt «stjal» mens han tittet bort på mamma – og så pilte han til pappa med den. Ingen tvil om hvem som belønner sånne ting vel ? ;) Mamma lo godt – «det er akkuratt som å se ungene da de var små» – sa hun.... ;))


Denne natten sov jeg veldig godt – og lenge! Og bra er det, for neste dag var det Nrh-trening :)

Ingen kommentarer: