torsdag 4. november 2010

Overvær på Orrestranda

I går var vi – Ficus og jeg på Orre for første gang. Det var en kald og våt kveld – med mye vind iblandet sludd. Vi kom frem som 3 ekvipasje – men jeg trodde vi var sist, siden det krydde av biler der ;) Det var speidere som skulle «ut på tur» :) Morten og Runar var kommet før meg, og mens vi stod og ventet på at speiderne skulle komme seg avgårde så vi kunne få lagt ut noen figuranter dukket Steffen og Line også opp.
Steffen og jeg lå figuranter for for de to første ekvipasjene, så byttet vi. Morten og Runar lå figurant for Ficus. Nå var Paul også dukket opp, så hadde bare Kristin også kommet så hadde vi vært fulltallige. Desverre var hun dårlig igjen. Ikke kjekt når kroppen hele tiden svikter :(

Ficus ante ikke hva vi holdt på med. Hun vimset rundt og trodde visst at vi var på tur. Så plutselig slo hun, men samtidig fikk hun syn av figuranten. Det var lett å se siluetten av han mot himmelen – selv i mørket – og da bjeffet hun. Grrr. At jeg ikke kan instruere figurantene skikkelig! Jeg valgte raskt å løpe mot figuranten sammen med henne, dette for å bryte en atferd jeg ikke vil ha. Fremme hos figuranten var alt ok. Så ruslet vi videre for å finne neste figurant. Men vi gikk i feil retning og måtte snu, dermed fant Ficus samme figurant igjen. Også nå så hun han – og bjeffet. Men nå oppsøkte hun han raskt, det er mulig han snakket til henne – jeg husker ikke lengre hva jeg sa han skulle gjøre.... Vi fant til slutt siste figurant, og nå slo hun helt fint og løp rett bort til han, så avslutningen var i alle fall bra :)
På vei tilbake til bilene kom vi forbi noen skuuuuumle søppelkasser. Jeg lot Ficus sjekke dem ut og så var vi ferdige med det. Hun er kanskje kommet i «spøkelsesalderen» nå? Det er i alle fall ikke umulig.

Etterpå fulgte jeg med Line og Joy på deres overværssøk, og så byttet jeg plass med Runar. Neste hund ut var Betsy og så Otto. Da det var Dino sin tur, byttet vi figurant igjen. Inne ved bilene oppdaget jeg at eg hadde fått en melding om at Eivind var på legevakta, så da fikk jeg «tillatelse» av Morten til å dra hjem. Hadde et par hunder hjemme som også måtte luftets – siden Eivind hadde dratt på legevakta rett fra overtid på jobben..... (Han endte med sykemelding pga lungebetennelse... – klarer omtrent ikke røre seg – men prøvde å gå på jobb i dag også...., det gikk ikke så bra.)

Jeg vet jeg ikke skal fokusere på det negative, men jeg liker ikke den utviklingen – og læringen Ficus har på synlige figuranter, så please alle figuranter som leser dette: Hvis jeg glemmer å si i fra, så vær så snill og ligg helt nede (flatt) eller vær godt i skjul med mindre dere får annen beskjed. I mens legger jeg en liten «slagplan» – som noen av dere kommer til å bli «utsatt» for ;) Dette for å prøve å få bukt med «problemet».

Ingen kommentarer: