torsdag 24. mars 2011

Engelen og udyret

Var på en rask trening med «udyra» i morres. Dvs jeg hadde en engel og ett udyr... Engelen var Dewey, han var herlig å trene i dag. Arbeidsom (som alltid), konsentrert og lærevillig. Veldig gøy! Udyret var Ficus. Hun er bare sååå rampete for tida.

– Tara var vel midt imellom..... Hun var faktisk i kjempehummør i dag – ville til og med trene!! Prøvde å blande seg i treningen til både Ficus og Dewey – med skikkelig «fantent» utrykk. Sååå herlig å se! Er det håp om at hun skal bli bedre tro.....?? :)

*Engelen* var kjempeflink med det meste, det var rett og slett gøy å trene han i dag.
*Udyret* derimot..... Blir kanskje litt feil å kalle henne for udyr, for hun var ganske flink på enkelte ting; som slalom, vippe, felt, hjul m.m. Hot target var også veldig bra – og tilbydning av atferder.... hmmm... - kanskje hun egentlig var flink!?
– Hun bommet på èn ting – skikkelig, men alt det andre var bra...! Jeg ble nok bare så veldig skuffet over at hun nå ikke klarte fellesdekken. Hun har jo vært sååå flink hele veien. Vi er på det meste oppe i over 7 minutter – med skjult fører og tidligere i uka var det også med forstyrrelser! Jeg har vært kjempefornøyd – kanskje derfor nedturen ble så tøff..?
I dag klarte hun ikke 1 minutt engang! Jeg la henne ned på nytt – og startet på nytt, men etter en liten stund hørte jeg bjellen (heldigvis hadde jeg bjelle på – for jeg så henne jo ikke...) og da jeg skulle se etter, lusket hun rundt og gjorde akkuratt som hun ville :( jeg kjente meg veldig rolig, men bestemt på at dette måtte «straffes». Derfor tok jeg henne i bånd, bandt henne i en stolpe og lot Dewey (som fortsatt lå i «fellesdekk») få fri og versågod. Dermed måtte Ficus se på at Dewey fikk gå godbitsøk alene. Aner ikke om dette hadde noe for seg – det oppdager jeg vel på neste trening....

Ingen kommentarer: