fredag 13. mai 2011

Agility

Må vel fortelle litt om agilitytreningen også.... ;)
Ficus er blitt kjempeflink i agilityen. Vi mangler selvfølgelig en del enda, men hun er en utrolig hund å trene. Det er meg det skorter på. Hun er ganske sikker på hinderne – hvis jeg klarer å plassere meg riktig og å vise henne rett, men det er ikke altid så lett.... Hun kan nok ikke alle hinderne fra både venstre og høyre enda – så det må vi jobbe med. Jeg er likevel veldig fornøyd med at hun er begynt å søke slalominngangen selv. Jeg må hjelpe henne videre etter tredje port – fordi hun har fått så mye belønning her, men det er helt ok. Jeg vet at det blir bra med mer trening :)
Ellers trenger vi trening på fremadsending og føring – så tenker jeg vi er klare til å starte i konkurranser ;) (Regner med feil og disk uansett – så da blir det konkurransetrening for vår del ;) Men vi får se.... Ficus er i alle fal heltent på agilityen :)

Denne uken har vi vært oppe på Åsen og trent ett par ganger. Den ene dagen var Sebastian med – han er utrolig til å herme etter hundene, rart å se. Han er til og med begynt å prøve å bære lekene med munnen – slik hundene gjør :) Ellers kaster han leker til dem og storkoser seg med ”vovene” :) Både Dewey og Ficus kommer tilbake med lekene til Sebastian – og det er jo gøy ;)

Ingen kommentarer: