mandag 30. mai 2011

”Feltsøk” og melding på gjenstand.

Pga dårlig motivasjon til å trene (hadde det litt for travelt i går) men syntes jeg måtte gjøre ”noe” med Ficus, valgte jeg feltsøk og melding på gjenstand. Vi tuslet ned på det som er igjen av treningsplassen vår (de bygger..... :( Så la jeg ut 9 gjenstander mens Ficus stod bundet til et tre litt unna. Deretter slapp jeg henne med ”søk”- kommando, hvorpå hun pilte ut og fant første gjenstand på null komma nix. Etter det gikk det slag i slag. Dette var nesten for lett!! Hun fant 8 av de 9 gjenstandene – og holdt alle sammen til hun fikk slippkommando. Jeg tok ikke tiden, men det gikk ganske fort!

Etterpå la jeg ut vesten min med løsbitt oppå. Første gangen hadde jeg lagt det så høyt at hun ikke fikk tak i bittet (dumme meg!) så justerte jeg det og det ble ett flott funn med melding. Gjentok en gang til med samme fine resultat. Som avslutning la jeg jakken min inne i en liten ”labyrint” så gikk vi slik at hun kunne få den på vinden. Joda hun slo og jobbet seg fint frem til jakken, meldte fint og påviste nydelig. Jammen en flink hund jeg har!! :D

Ingen kommentarer: