søndag 29. mai 2011

Figurant på A- prøve – spor, litt meldingstrening og et lite teigsøk.

Hadde endelig tid (prioritert) å være figurant igjen – vi må jo alle trå til av og til ;)

Det var ikke akkuratt verdens flotteste dag – om man tenker på pent vær – men vær var det i alle fall! Det bøttet ned. Tåka lå så tykk at jeg tok med kompasset i tillegg til gps`en for sikker hets skyld. Jeg kan ikke si jeg er veldig ”høy i hatten” i så tett tåke. Men sporet jeg la ut var ganske greit (tror jeg) selv om gps`en sviktet og jeg måtte telle skritt.... Mener det ble rett over 1 km. Måtte legge ned slutten ca 350 meter inn i terrenget, så det var litt klundrete å komme seg tilbake for å følge med på slutten, men men sånn går det av og til.

Da sporene var lagt fikk vi tid til å trene litt selv mens vi ventet. Vi trente helt oppe ved Bjerkreimssenderen.
Siden det er ganske tøft terreng her ville jeg utnytte det og se om Ficus klarte å melde i sånt terreng (masse einer, store kampesteiner, ur m.m.) Det gjorde hun;D Hun fikk Ritva på overvær, jobbet seg frem til henne, hentet løsbittet og jobbet seg tilbake til meg. Hun holdt veldig fint og fast hele tiden. Det var kjempebra!! :D

Det ble bare noen små momenttreninger – ingen av oss hadde veldig lyst til å gjøre så veldig mye i plaskregnet....
Etter prøvene trente vi litt til (da hadde det klarnet litt opp) Nå ville jeg at Ficus skulle jobbe litt før hun fikk funn (har jo ikke hatt melding i sånne settinger før). Det ble derfor ett bitte lite ”teigsøk” på Ficus og meg. Hun slo flere ganger opp mot bilene, men det virket som om hun mistet ferten hele tida. Jeg merket også at vinden skiftet. Til slutt klarte hun å lokalisere Ritva – og jo da hun lå oppe ved bilene ;) Ritva la seg ut enda en gang, og mens Ficus fikk belønning kom Otto og ville ha pipeleken hennes. Så vi fortet oss å avslutte belønningen – og så fikk hundene leke sammen i stedet.

Virker som om Ficus har forstått hva det med melding går i. Ett par treninger til nå – så tenker jeg vi begynner med fastbitt – i alle fall hvis det fortsetter like bra som nå!

Ritva og jeg var de siste som dro – da kom det en blanding av hagel og sludd fra himmelen..... Jeg var hjemme litt over 18.00 om kvelden – da var det godt med en varm dusj!!

Takk Ritva – både for at jeg fikk sitte på med deg opp til senderen, og at du var så flink figurant for Ficus :D

Gratulerer forresten enda en gang til Anders og Aud som klarte prøvene! :D

Ingen kommentarer: