fredag 1. juli 2011

Gårsdagens trening

Etter en travel dag både hjemme og på jobb, møtte Eivind meg på Åsen med hundene. Han hadde vært på en god tur med dem tidligere på dagen, så de skulle ha vært lydhøre – hvis altså teorien min fra onsdag stemmer. Det var ikke Ficus.... De første 2 øktene våre, kokte hun helt over – det ble bare gjeting og vegringer. Irriterende! Skal innrømme at jeg ble litt sur... Var i utgangspunktet ganske sliten, så det var ikke akkuratt ideelt å trene.....
Tror kanskje nå det ikke bare er at hun ikke har fått tur – men rett og slett at samværet oss i mellom er for lite noen ganger (- når alt står på hue rundt oss....) Hun er jo en veldig sosial hund....

Etter en tenkepause for både hund og fører, kom det seg. Endelig fikk vi flyt i banen (særlig gjennom tunnelene) Av en eller annen grund så er tunellene de verste hinderene for oss. Det løsnet med ny kommando – og belønning fremover. Får bare håpe det sitter nå – så vi ikke må starte på nytt enda en gang...

Slalomen ser ganske bra ut nå – vi hadde ikke en eneste gang der hun gjorde feil i går :D
Feltene begynner også å sitte – men en del jobbing gjenstår.
Ficus har litt for mye kontakt – så det vi ellers må fokusere på er fremadsending.

Jeg trente også littt ”fri ved fot” med Ficus - det kommer seg, det kommer seg :)

Eivind og Dewey var flinke – Dewey hadde noen riv når Eivind presset eller ikke klarte å plassere seg riktig – men de fikk til en del utfordringer – så alt i alt var de nok fornøyde begge to. Feltene var nyyyyydelige – både opp og ned :D

Etterpå gikk vi en tur rundt Vannasen – så da måtte vel hundene våre være fornøyde vel....;)

3 kommentarer:

Tone sa...

Ikke glem at hun er såvidt året :-)

Alt trenger ikke være perfekt hele tiden eller være i boks - du har god tid :-)

Du har trent mye og mye forskjellig så kanskje du bare må senke skuldrene bittelitt?

Kari Anne sa...

Når hunden er så flink som Ficus, er det nok ikkje så enkelt å huske på alderen hennar, så eg er enig med Tone at du må huske på at ho ikkje er så veldig gammal endå. Dette minner eg meg på med Emil heile tida, sjølv om han jo er halvåret eldre og ikkje kan halvparten av det Ficus kan :-)

Ghita sa...

Ikke feil det dere poengterer her ;)
Jeg glemmer nok ut at hun ikke er eldre - men heldigvis så trener jeg sjeldent så mye (- unntak i går da...) selv om jeg trener variert ;)

OG det er sjeldent jeg stiller såkalt "krav" til henne - jeg tilrettelegger heller sånn at hun som regel lykkes (men unntak finnes alltid ;)

Takk for påminnelsen begge to! :D